Johanna Fossum har signert elitekontrakt med Sola HK. – Sola

Johanna Fossum har signert elitekontrakt med Sola HK.

Vi er utrolig glade for at vi kan meddele at Johanna Fossum har signert elitekontrakt med Sola HK for de 2 neste sesongene.

Fossum er et av Norges største keepertalent, og har sist sesong spilt både Bring, Lerøy, J18 og 3. divisjonskamper for Sola.

I tillegg har Johanna deltatt på A-lags treninger og hatt innhopp i REMA 1000 ligaen.

Johanna har tidligere spilt for Havdur og Sandnes – før turen gikk til Åsenhallen.
Til tross for at hun kun er 17 år har hun allerede fått internasjonale erfaringer på håndballbanen. Fossum er en del av LK02 landslaget, og har blant annet spilt EM i Slovenia, samt er fast keeper på alle landslagssamlingene med LK02.

Johanna er selv veldig fornøyd med at elitekontrakt er i boks. Hun trives godt i klubben, og ser spesielt frem til å få muligheten til å videreutvikle seg som keeper, og være med i A-lagstroppen.

Jeg er veldig glad for å ha signert min første elitekontrakt. Ingen tvil om at jeg ser frem til å få muligheten til å få trene og spille på et så høyt nivå – og være en fast del av laget. Målet for neste sesong er å videreutvikle meg som håndballspiller, og håper på å få spilletid på en kamp i REMA 1000 ligaen.

Kommende sesong vil Johanna, som er født i 2003, være fast inventar i spillertroppen til A-laget i Sola HK. Der vil hun få muligheten og de beste forutsetninger til å utvikle seg videre i landets øverste divisjon.

Vi gratulerer Johanna med elitekontrakt i Sola HK.

Johanna har allerede hatt innhopp i REMA 1000 ligaen, her mot Vipers i sesongen 2019/2020. Fra neste sesong vil hun være fast en del av spillertroppen i A-laget i Sola. Foto: Kenneth McDowell.