Sesongstart for Sola rekrutt på lørdag! – Sola

Sesongstart for Sola rekrutt på lørdag!

Det er ingen tvil om at sesongen 22/23 blir en travel sesong for rekrutt-laget i Sola HK. Laget vil stille i 2. divisjon, 3. divisjon og NM 20. I tillegg vil store deler av spillertroppen også spille i Lerøy.

Nå på lørdag er det sesongstart i 2. divisjon, og vi møter Randesund i Åsenhallen klokken 15:00.

En lang oppkjøring – og nå er alvoret i gang!

Laget har siden juni vært i en oppkjøringsperiode med flere treningsøkter og oppkjøringskamper.
De fleste av spillerne går på idrett, og det betyr at de stort sett har to daglige treningsøkter både på skolen og i hall.

En god treningsperiode har vist resultater, og i de siste treningskampene har det vært tydelig at systemene og samspillet sitter bedre og bedre. Dette lover godt for en lang sesong med mange kamper som skal spilles.

Ungt lag på banen – erfarne på trenerbenken

Troppen på 20 spillere består av unge jenter, født mellom 2003-2005. Noen spilte rekrutt også i fjorårets sesong, men flere er spillere som var en del av Lerøy-laget i Sola sist år.
Med andre ord er det en spillertropp som er urutinert og med mindre erfaring i senior-håndball.

På trener-benken derimot oser det av lang erfaring med flere kamper på høyt nivå både i klubb og på landslag. Trenerteamet består av Linda M. Næsheim Dahl, Tonje Nøstvold Lunde, Marianne Mellemstrand Bore, Dalibor Sedjak og A-lags keeper Amalie Frøland med som keeper-trener.

Tøff motstander i første seriekamp i 2. divisjon

På lørdag er det Randesund som står som motstander i første seriekamp. Laget fra sør spilte sist sesong i 1. divisjon men rykket ned etter sesongslutt. Vi antar at ambisjonene deres er å komme seg opp en divisjon igjen, og det vil kreve full konsentrasjon og godt spill av vårt rekrutt-lag.

Det er på parketten det skal kjempes, og når kampen blåses i gang er det opptil lagene og spille klokt for å sikre seg poengene!

Denne sesongen blir det også mulig å få med seg mange lokal oppgjør, da blant annet Hinna, Nærbø, Ålgård og SIF spiller i samme divisjon.

Kom på kamp – billettsalg i døren

Det er flere kjekke godbiter å glede seg til i håndballsesongen som nå starter. Vi ser frem til å ønske publikum velkommen til klubbens første hjemmekamp i 2. divisjon på mange år, førstkommende lørdag klokken 15:00.

Døren åpner tre kvarter før kampstart, og billetter kjøper man med Vipps i døren.

BILLETTPRISER:
Voksen (over 18 år): kr. 50,-
Barn under 18 år går inn gratis.

Hei laget frem til en god sesongstart, og vi ønsker alle en god kamp!

Du kan lese mer om rekruttlaget, oversikt over spillertropp og terminlister etc. her.