Mesterskaps-pausen er over – nå venter travle uker før jul – Sola

Mesterskaps-pausen er over – nå venter travle uker før jul

Seiersrusen etter Norges niende EM-gull har lagt seg. Elitelaget har igjen denne uken vært samlet til gode håndballøkter i Åsenhallen, og det er spennende og travle uker som venter laget frem mot jul.

Treningskamper venter mot Larvik

Fredag formiddag 25. november satt laget seg i bilene – retning Larvik. To treningskamper venter mot vår tabellnabo i løpet av helgen, en god oppkjøring til sesongen starter opp igjen neste uke både i REMA 1000 ligaen og i EHF European League.

Lagene møtes til kamp fredag kveld klokken 19:00 og søndag formiddag klokken 12:00. Lørdagen benyttes til en god styrkeøkt i Jotron Arena.

Onsdag venter Vipers i Aquarama

Siste dag i november går turen sørover – hvor Vipers venter til sesongens første oppgjør i REMA 1000 ligaen. Laget fra Kristiansand står med full pott etter fem spilte kamper, og har inntatt tabelltoppen.

Sist sesong opplevde vi jevnere oppgjør mot de regjerende Champions League vinnerne – og er nok en gang klare for å gi de kamp om poengene.

Kampen starter klokken 18:30, og blir sendt på TV2 Play og du kan se den her.
Sendestart er klokken 18:20.

Er du i Kristiansand eller omegn er du hjertelig velkommen til å ta turen til Aquarama! Billetter til kampen kjøper du her.

Benytt siste sjanse – og bestill Håndballpakka

Du kan få tilgang til alle kamper fra REMA 1000-ligaen, og i tillegg det beste av norsk underholdning, internasjonale serier og Disney+. I «Håndballpakka» får du 3 måneders abonnement til prisen av 1 – og det er ingen avtaletid. Pris: 229 kroner totalt – du sparer 458 kroner.

Kjøp abonnementet her.

Sola HK calling Europe!

Når vi ser tilbake på sist sesongs European League, er det ikke tvil om at vi sammen fikk oppleve gode håndball-minner. To spennende kvalifiseringsrunder, et fantastisk gruppespill - og en spennende kvartfinale kamp ble fasiten når Sola igjen fikk prøve seg mot europeisk motstand.

Nå er vi klare for 3. kvalifiseringsrunde. Sammenlagtvinner får mulighet å spille i gruppespillet i European League 22/23. Motstanderen vi må slå er spanske Rocasa Gran Canaria, som vi først møter på bortebane søndag 4. desember, før de kommer til Åsenhallen søndagen etter 11. desember.

Det spanske laget har tidligere vunnet European Cup to ganger, i sesongen 18/19 og 21/22, så det er ingen lett kamp som skal spilles.

Ta med familien, vennegjengen, kollegaer eller andre du ønsker å ha med – for å se regionens beste håndball-lag. Vi trenger dere på tribunen, for å heie oss frem mot gruppespillet som starter på nyåret.

Billetter finner du som alltid i Sola HK appen, eller på nett solah-woow.no
Kampen starter klokken 18:00, og døren åpner en time før. Mer info om billetter finner du her.

Kvartfinale i NM mot Fana – før Final 8

Onsdag 7. september møter vi Fana i kvartfinale i årets NM-sluttspill. Vinneren er klar for tidenes første Final 8 som arrangeres i Arendal 24.-26. februar 2023.

Kvartfinalen har kampstart 18:15.

Vi skal ta revansj og borteseier i Fana Arena når vi møter Fana i kvartfinalen i NM. Foto: Kenneth McDowell

Vi er svært klare, og vil gå for videre avansement! Samtidig har vi myyyye å revansjere i Fana Arena, og håper at alle rogalendinger i Bergens-området tar turen på kamp – og heier oss frem på tribunen! Kampen vil sendes på TV2 Play.

Billetter til kvartfinalen kan du kjøpe her!

Final8 er Norges nye håndball- og publikumsfest! Final8 er finalespillet i Norgesmesterskapet (NM) i håndball. Ambisjonene er å lage en håndballhelg ingen har sett maken til! Sparebanken Sør Amfi, Arendal og Sørlandet skal fylles opp med supportere, håndballentusiaster, store og små ispedd konserter, fanzone og mye mer tre festdager til ende.

På banen skal det kjempes om NM-pokaler for menn, kvinner og juniorer. Det skal spilles semifinaler og finaler denne helgen. Komplett kampoppsett kommer når lagene er klare.

Foruten bataljene som foregår på banen i en festrigget Sparebanken Sør Amfi, byr Final8 på en rekke godbiter utenfor banen gjennom hele helgen.
Les mer her Final8.