Vipers Kristiansand (Våg Elite)-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Forhåndsomtale – Sola

Søndag møtes det ubeseirede laget Vipers og Sola til topp-oppgjør i Aquarama. Et lag som til nå alltid har tatt med seg poengene i våre oppgjør, men vi har i de siste vist at vi kan spille jevnt mot dem når vi er på 100%.

For i sesongens første kamp mellom de to lagene tapte vi knepent mot Vipers med kun ett mål i Åsenhallen.
Etter kampen satt vi igjen med en følelse av oppgitthet og skuffelse, og kan jo si at vi på en side har vi kommet langt når vi klarer å tenke tilbake på en kamp mot de regjerende Champions League mestrene slik.

Det viser hva som bor i dette laget, og nå får vi en ny sjanse til igjen prøve å overraske og slå nedenfra, «under dogs» stempelet har vi hatt med oss på hele vår Europareise i årets sesong – og har trivdes godt med det.

Begge lag har i løpet av de siste månedene levert gode resultater både i den nasjonale ligaen, og i Europaligaen og Champions League. Nå skal det kjempes om poeng mellom lagene fra Sør-Vest regionen.

Troppen reiser sørover søndag, og gleder seg til ny kamp. De siste dagene legges kampplanen, og laget gjennomfører noen gode treningsøkter for å være klar til å gi alt og gjerne snyte kristiansands-laget for seier for første gang i årets sesong.

Se kampen på direktesport.no

Førsteplass møter tredjeplass i REMA 1000 ligaen, og kampen kan du se her på direktesport.no

Kampstart er klokken 18:30.