Tertnes Håndball Elite-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2021 > Forhåndsomtale – Sola
Foto: Kenneth McDowell

Tertnes Håndball Elite-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2021 > Forhåndsomtale

I dag møter vi Tertnes i Åsane Arena, til et skikkelig vestlandsderby!

Og vi er klare for et spennende borteoppgjør, mot laget som ligger på 4. plass – med like mange poeng som oss, men en mindre kamp spilt.

Tertnes har hatt en god start på sesongen, og har vunnet sine kamper mot Larvik, Fredrikstad og Oppsal. I kampen mot Vipers var det jentene i rosa som gikk seirende ut. Ingen tvil om at dette er en viktig kamp for våre jenter og de spiller for 2 poeng.

I fjorårs sesongen møttes lagene to ganger, til to jevne oppgjør. Bortekampen tapte vi med 3 mål, mens vi tapte knepent med ett mål når Tertnes gjestet Åsenhallen.

I oppkjøringen til denne sesongen har vi møtt Tertnes i en av våre oppkjøringskamper helgen vi var i Bergen. Denne kampen ble også en jevn kamp og endte uavgjort 29 – 29.

Laget og trenerteamet er klar for nok et jevnt og spennende oppgjør, og skal kjempe for seier og 2 poeng.

Steffen sier følgende om Tertnes kampen:

Vi gleder oss til å komme på besøk til Tertnes og dems nye storstue. Tertnes e ett av 4 lag som har satt sæ mål om medalje i årets liga, og har i starten prestert meget godt i starten.
Åsane Arena har hittil sett ut som ett fort for de med to klare seire mot Oppsal og Fredrikstad, så vi står ovenfor en tøff utfordring, men vi skal ikke gi oss uten en skikkelig fight og drømmen er å bli det første laget som tar med poeng i bagasjen fra Åsane Arena.

Kampstart søndag 27. september er klokken 18:00.

Kampen kan du se hos Solabladet her.