Tertnes Håndball Elite-Sola, Eliteserien Kvinner > Kamprapport – Sola

Tertnes Håndball Elite-Sola, Eliteserien Kvinner > Kamprapport

Ingen tvil om at inngangen til den siste kampen vår i REMA 1000 ligaen 2019/2020 var spesiell!

2 av 6 kamper i siste runde ble utsatt, og de andre kampene ble spilt uten publikum. Grep som alle lagene måtte ta – sett i lys av koronavirusets spredning.

I en Haukelandshall uten publikum var våre jenter klare for den siste ordinære kampen. Ingen av lagene hadde noe å spille for tabellmessig – men første oppgjør ble en jevn batalje, så en seier var så absolutt velkommen.

Hjemmelaget starter best, og er det ledende laget i store deler av begynnelsen av første omgang. I midten av første omgang leder Tertnes med fem mål, men som så mange ganger før denne sesongen gir ikke Solajentene opp. De starter opphentingen, og 6 minutter før pause er Sola det førende laget i kampen 14 – 15.

De siste minuttene fortsetter Sola å sette sine sjanser, og Tertnes sliter litt mer i angrep og med å sette skuddene sine. Dermed går lagene til pause med 15 – 19 ledelse til Sola.

Kampbildet i 2. omgang ble ganske likt som i første omgang – bare at lagene byttet roller. Sola startet best og holdt god avstand til hjemmelaget. Tertnes spilte seg derimot nærmere i slutten av omgangen – og de siste 10 minuttene var det hjemmelaget som førte an.

Med 5 minutter igjen av kampen utlikner Tertnes, og derfra var det jentene i blått som satt skuddene i mål. Det ender derfor med en hjemmeseier 34 – 31.

REMA 1000 ligaen 2019/2020 er dermed historie – og vi ender på kvalifiseringsplass. Kvalikserien spilles best av 3 – og vi har hjemmekamp 15. april. Mer informasjon om kvalifikasjonsrunden kommer når det nærmer seg.