Storhamar Håndball Elite-Sola, Sluttspill REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport – Sola

Semifinale-runden startet onsdags kveld på bortebane, mot sølvvinner Storhamar. I de to siste oppgjørene mellom lagene hadde begge endt med seier til bortelaget. Begge lags trenerne forventet en tøff kamp i Boligpartner Arena i forkant av kampen, men var også svært klar for å komme i gang.

Kampen startet med et skudd utenfor mål for hjemmelaget, før Kristina i påfølgende angrep fintet seg forbi Storhamar-forsvaret og det sto 0-1. I minuttene som fulgte startet det å lugge litt mer for gjestene, og Storhamar kom bedre i gang i kampen. De skaffet seg en liten ledelse til 4-1 etter fem spilte minutter, der Sola var uheldig med noen bomskudd og hjemmelagets keeper sto godt bakerst.

Det skulle gå nesten åtte minutter før Kristina scoret vårt andre mål. I starten på kampen var vi litt uheldige med tekniske feil, som gav Storhamar kontringer og enkle scoringer. Etter halvspilt første omgang lå fortsatt Hamarlaget foran, og Steffen tok vår første time-out.

Spillet jevnet seg litt mer ut, og begge lags keepere leverte solide redninger i begge ender av banen. Selv om Sola havnet litt bakpå viste gjestene at de ikke skulle gi opp, og kjempet videre. De tok litt innpå, før hjemmelaget igjen klarte å dra fra og gikk til pause på stillingen 18-11. En første omgang hvor Sola virkelig ikke hadde marginene på sin side, og der Storhamar fikk stang inn, fikk vi stang ut.

Storhamar kontret inn første målet i andre omgang, etter en feilpasning i Sola-angrepet. Men gjestene fortsatte eget spill, og hadde kneppet litt inn på forspranget etter fem spilte minutter med seks mål bak. Lagene scoret i begge ender av banen, før gjestene igjen fikk mulighet til å kontre inn noen mål etter tekniske angrep feil for Sola.

Når det kun gjensto 15 minutter av kampen var Hamar-laget foran med ti mål, 29-19. Et resultat som ikke helt gjenspeilte spillet i kampen, da Sola virkelig ikke hadde stang inn verken i angrep eller forsvar. Nå handlet det om å få få fullført kampen, og deretter klare å nullstille før neste oppgjør om en uke i Åsenhallen.

Storhamar vinner til slutt 37-27. Solas beste blir kåret til Hege Holgersen Danielsen.

Nå vil vi ha DEG på kamp 18. mai

Onsdag 18. mai spiller vi den andre semifinale kampen mot Storhamar, i Åsenhallen!
Vi må ha en seier for og fortsatt ha mulighet til å nå finale i sluttspillet, og vi vil ha DEG på tribunen for å heie laget frem.

Åsenhallen er en fryktet arena for bortekamp, og la oss sammen vise at det også gjelder når Storhamar kommer på besøk. Vi er klare for å vinne kampen både på tribunen og banen nok en gang.

Billettene ligger allerede ute for salg, og som alltid de finner du i Sola HK appen eller her.