Storhamar Håndball Elite-Sola, Sluttspill REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Forhåndsomtale – Sola

For første gang i klubbens historie er Sola klare for semifinalerunden i sluttspillet. Vipers valgte Molde som sin motstander, det betyr det er Storhamar som venter for vår del de neste kampene som spilles best av tre.

Kamp #1 spilles i Boligpartner Arena på onsdag

Det blir en tøff oppgave som venter Sola-laget på Hamar onsdag kveld. Sist lagene møttes i Hamar vant Sola med tre mål, men Storhamar har fått tilbake både Maja Jakobsen og Guro Nestaker som ikke spilte sist oppgjør.

Det er to lag som begge har spilt mange kamper denne sesongen, og begge kom til kvartfinale i Europaligaen. Nå venter noen nye tøffe kamper, og premien til laget som er best over tre får mulighet til å spille finale i årets sluttspill.

Ingenting å tape

Vi tok en kjapp prat med Steffen før avreise til Hamar. Han er klar på at de kommer til å gi alt for å komme videre til finale, men at det blir tøft.

De siste årene i norsk kvinnehåndball er det Storhamar og Vipers som har vært de to topp-lagene i Norge. Vi har ingenting å tape, men har vist at vi fortjener en plass i semifinalen og skal gi alt for å komme videre i sluttspillet. Det blir tøft og ny kraftanstrengelse, nå handler det om å få spillerne klare både mentalt og fysisk.

Steffen Stegavik

Se onsdagens semifinale på direktesport.no

Onsdagens semifinale sendes på direktesport.no – og den kan du se her.

Kampstart er klokken 18:00.