Storhamar Håndball Elite-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport – Sola

Storhamar Håndball Elite-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport

Det har kladdet litt på våre siste kamper i REMA 1000 ligaen, men onsdag kveld viste laget fra Sola at de fortsatt er med i medaljekampen når de tok en knallsterk seier på bortebane mot Storhamar.

Det ble en jevn start på kampen, som seg hør og bør mellom to topp-lag i den norske ligaen. Lagene fulgte hverandre tett, og etter halvspilt første omgang sto det 9-9. Sola fikk flere solide kontringer, hvor Camilla løp fra spillerne på Storhamar. Publikum fikk se en omgang med fartsfylt og raskt spill, hvor ingen av lagene klarte å rykke fra. Til pause sto lagene like langt 18-18.

Etter pausen så var det Sola, i sorte drakter for anledningen, som startet best. Bortelaget scorte ett par raske scoringer, og klarte å skaffe seg en liten luke. Men Storhamar klarte å spille seg inn i kampen igjen, etter at vi fikk noen angrep med feilpasninger og tekniske feil.

Denne kampen strålte av innsatsvilje og solid spill, og Sola klarte å beholde ledelsen utover i omgangen. Det ble noen nervepirrende siste minutter av kampen, da Storhamar kun var ett mål bak når det gjensto fem minutter. Men når 2*30 minutter var ferdigspilt var det laget fra Rogaland som kunne slippe jubelen løs – og feire seier 27-30.

En viktig seier og to poeng som gjør at vi fortsatt er med i medaljekampen for fullt. Camilla ble kåret til vår beste med hele 12 scoringer i kampen.

Nå venter en natt på Gardermoen for laget, før vi torsdag formiddag setter oss på flyet i retning Romania og kvartfinale i Europaligaen mot Baia Mare. Denne sesongen har vi fått oppleve et fantastiske eventyr i Europa, og er kun to kamper unna å kunne få spille «Final Four».

Trenerteamet begynte like etter onsdagens kamp å tenke på lørdagens viktige oppgjør, og skal de neste dagene legge kampstrategien og få noen gode treningsøkter med troppen – så er vi klare for å prøve å overraske…. igjen…