Sola-Volda, REMA 1000-ligaen Kvinner 2223 > Forhåndsomtale – Sola

Sola-Volda, REMA 1000-ligaen Kvinner 2223 > Forhåndsomtale

Etter flere år i toppen av 1. divisjon klarte Volda sist sesong å nå deres mål om opprykk til øverste divisjon. Laget fra Sunnmøre gjester nå Åsenhallen for første gang til en REMA 1000 liga kamp, men det har blitt spilt flere oppgjør mellom lagene i tidligere sesonger.

Sist lagene møttes var i sesongen 2018/2019, sesongen hvor Sola gikk ubeseiret gjennom førstedivisjon og igjen rykket opp til eliteserien. Flere i spillergruppa til Volda har tatt del i klubben sin reise mot eliteseriespill, og laget har hatt en imponerende start på sesongen.

De startet sesongen med seier over Fredrikstad i en tett og jevn kamp, før de tapte knepent mot Fana med ett mål. Når Vipers gjestet Volda Campus Sparebank 1 Arena måtte Volda se seg slått 25-34, før de sist kamp nok en gang nesten klarte å kapre poeng mot Aker, men tapte med ett.

Med andre ord – det er ingen lett kamp som venter onsdag, og vi må ha fullt fokus og følge kampplanen til punkt og prikke for å sikre oss vår tredje seier i sesongen.

TRENEREN HAR ORDET

Volda har som nyopprykket lag vist seg å være en tøffere nøtt å knekke enn det alle eksperter tippet før sesongstart. Laget spiller ett utradisjonelt 5-1 forsvar som har skapt problemer for flere lag i sesongstarten. Så vi skal være 100% fokuserte og ta med gode følelsen vi har i laget fra Molde kampen for å ta nye to poeng.

Steffen Stormo Stegavik

Kjøp billett i Sola HK appen

Over 600 har allerede skaffet seg billett til onsdagens kamp, men det er fortsatt ledig kapasitet. Vi håper å se deg på tribunen, og at du er med og heier oss frem mot ny seier på hjemmebane.

Ta med familien, vennegjengen, håndball-laget, kollegaer eller andre du ønsker å ha med – for å se regionens beste håndball-lag.

Kampstart er klokken 18:00, og døren åpner en time før. NorEngros kafé vil være åpen.
Billettene finner du i Sola HK appen, eller på nett her.

Billettpriser:
Voksen: kr. 150,-
Barn/honnør/student: kr. 75,-
Familiebillett (1V+1B): kr. 200,-
Familiebillett (1V+2B): kr. 275,-
Familiebillett (2V+2B): kr. 425,-

OBS:
Kjøper du billett på felt A1 eller C1 er det unummererte plasser. Disse feltene er kortrappene i Åsenhallen, og om de er fullsatt må man benytte ståplasser.