Sola-Vipers Kristiansand (Våg Elite), REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport – Sola

Rammene rundt søndagens kamp var lagt til rette. I Åsenhallen var det 1086 publikummere, og stemningen var elektrisk allerede før oppvarmingen var ferdig. I takt med pyroshowet steig temperaturen i hallen, og det var dekket for en festkveld som seg hør og bør når to av Norges beste håndball-lag møtes.

Laget fra Kristiansand tok føringen i starten på kampen, og det tok hele 9 minutter før Hege Holgersen Danielsen kriget inn Solas første scoring 1-3. Det tok fortsatt noen minutter før hjemmelaget kom i gang med sitt offensive spill, men etter halvspilt førsteomgang var stillingen 7-7.

Resten av første omgang fulgte lagene hverandre tett – og et fantastisk publikum skapte en utrolig stemning fra tribunen. Når pausesignalet gikk sto det 12-12, etter en fantastisk omgang av de gule og sorte.

Andre omgang startet ganske likt for Sola, og de fant ikke veien helt til nettmaskene bak Vipers sisteskanse.
Tonje Haug Lerstad sto til tider som en vegg bak forsvaret, og bidrog sterkt til at de rosakledde ikke klarte å dra i fra. To minutter før slutt utliknet Live Rushfeldt Deila, og det kokte i en utsolgt Åsenhallen.

Med kun 10 sekunder igjen av kampen, fikk Nora Mørk fintet seg forbi Sola-forsvaret, og det sto 23-24.

Vipers får med seg begge poengene sørover, og etter kamp ble begge keeperene kåret fortjent til sitt lags beste.

Tilbake sitter vi med en følelse av oppgitthet og skuffelse. Prestasjonen i søndagens kamp vil spillerne gjerne glede seg over når de får det litt på avstand. Men i kveld fortjente virkelig Sola-laget poeng i oppgjøret mot Champions League mestrene.

Nok en fantastisk kamp av Sola, men ett bittert ettmålstap mot Vipers var et faktum når kampen ble blåst av. Foto: Oddmund Sola