Sola-Vipers Kristiansand (Våg Elite), REMA 1000-ligaen Kvinner 2021 > Kamprapport – Sola

Lørdag var det klart for sesongstart i Åsenhallen! Det har gått over fem måneder siden sist kamp, og et heltent hjemmelag hadde Vipers på besøk i Åsenhallen.

Det ble en forrykende start for hjemmelaget – og etter kun fem minutter hadde Sola en ledelse på 3 – 0. Vipers drog seg fort innpå, men første omgangen ble en jevn affære hvor lagene vekslet på å være i føringen.

Til tross for kun 200 tillatte publikummere var stemningen i hallen elektrisk til tider, og flere av Solaspillerne bidrog med super innsats både defensivt og offensivt.

Til pause sto det 14 – 15 til Vipers.

Starten av andre omgang startet igjen hjemmelaget bra med godt forsvarsspill og strålende angrep. Dessverre viste det seg at stjernegalleriet til Vipers hadde mer å gå på, og etter halvspilt 2. omgang drog gjestene mer i fra.

En del feil fremover i angrep straffer Sola, og mot et lag som Vipers blir dette kostbart. Sluttresultatet ender dermed med 25-34.

Kampen sett under ett er seriestarten absolutt godkjent for jentene våre – og vi gleder oss til flere kamper i sesongen.

Neste kamp hjemme er søndag 6. september mot Molde. Billettene til denne kampen legges ut søndag 30. august på Sola HK appen!

Foto: Siri Forgaard