Sola-Vipers Kristiansand (Våg Elite), Eliteserien Kvinner > Kamprapport – Sola

Sola-Vipers Kristiansand (Våg Elite), Eliteserien Kvinner > Kamprapport

Årets McDonalds kamp mot tabell leder Vipers ble en skikkelig publikumskamp! Sammen med McDonalds og Clarion Hotel Air inviterte vi Solafamilien til å være med å støtte en fantastisk organisasjon «Se Meg – Barn som pårørende».

Ingen tvil om at denne kampen var kampen alle ville se, det kokte i hallen tidlig før kampstart. 1. omgang starter bra, men Vipers er det førende laget. Når man møter det suverene laget i REMA 1000 ligaen er det lite rom for å kunne gjøre feil. Noen personlige feil både bak og i angrep gjør at Vipers drar fra og kan gå til pause med en ledelse 10-18.

Forus Sportssenter sto for pauseunderholdningen på kveldens kamp. Foto: Siri Forgaard

I pausen inviterte Forus Sportssenter alle barn i hallen ned på parketten for en skikkelig danseøkt! Ingen tvil om at det finnes mange sporty barn i Solafamilien, da over 80 barn danset sammen med vår samarbeidspartner.

Andre omgang starter dessverre også med noen feil fra Solajentene, som gjør at Vipers kan kontre inn lette mål. Allikevel skal kampbildet endre seg, og Kimberley varter opp med fantastiske redninger, samtidig som at flere av de spillerne som ikke har hatt så mye spilletid får tid på banen – og virkelig viser seg frem.

Solajentene taper med fem mål til slutt, og resultattavlen viser 28 -33.

I tillegg til en flott publikumskamp sto også organisasjonen «Se Meg – Barn som pårørende» i fokus denne kvelden. Det ble gjennomført loddsalg blant publikum og auksjon for Nettverksfamilien – og Solafamilien klarte å samle inn over 17 000,- til et godt formål.