Sola-Tertnes Håndball Elite, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport – Sola

Sola-Tertnes Håndball Elite, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport

Nok en tøff og jevn kamp ventet Sola søndags kveld. Tertnes var klar for å revansjere høstens tap etter thriller avslutning i Åsane Arena, og kampbildet var jevnt fra start til slutt.

De første minuttene fulgte lagene hverandre tett, før laget fra Bergen klarte å skaffe seg noen måls forsprang. Steffen og Kjetil reagerte kjapt med en time-out som resulterte i at Sola tok mer grep i kampen. De neste minuttene var det hjemmelaget som kunne notere seg for mål i protokollen, og laget sto igjen solid bak og lot ikke Tertnes få gode skudd på mål.

Sola holdt føringen frem mot pause, og leverte bedre og bedre forsvarsspill utover i omgangen. Når dommerne blåste etter kampens første 30 minutter ledet hjemmelaget 13-9.

I andre omgang håpte hjemmepublikummet på en omgang hvor Sola fortsatte eget spill, men dessverre ble kampbildet annerledes. Det er ingen tvil om at de siste kampene har vist seg å bli litt rotete, og også søndags kveld ble det en del tekniske feil på Sola som resulterte i at Tertnes spilte seg inn igjen i kampen.

Plutselig var det bortelaget som lå foran med ett mål, og de siste minuttene skulle igjen vise seg å bli en kamp for å få med seg poeng. Fem minutter før slutt lå lagene likt 18-18, og begge lag fikk ytterligere to scoringer hver før dommerne blåste av kampen og den endte 20-20.

Maja Magnussen ble kåret til vår beste spiller med totalt 9 mål i kampen.