Sola-Storhamar Håndball Elite, Sluttspill REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport – Sola

Nok en kamp i sluttspillet hvor det måtte ekstraomganger til for å kåre en vinner. Dessverre ødela noen enkle feil for Sola sin del, og Storhamar keeperen sto solid og dermed var det Storhamar som sikret seg finaleplass.

Det var ikke tvil hva som gjaldt for onsdagens kamp. Annet enn seier ville bety at sesongen var ferdigspilt, og hjemmelaget viste virkelig at de ikke ønsket seg sommerferie helt ennå. Nok en gang viste vi at vi hadde verdens beste hjemmepublikum, som holdt koken i 2 x 30 minutter og skapte en elektrisk stemning i Åsenhallen. I motsetning til semifinale #1 ble denne kampen en skikkelig thriller hvor lagene fulgte hverandre tett.

Til pause lå Sola foran med ett mål 14-13. Andre omgang startet ikke like målrik som første, men lagene fulgte hverandre tett også i de siste 30 minuttene. Hjemmelaget klarte å skaffe seg en luke, og var på ett tidspunkt 3 mål foran, men Storhamar klarte å bite seg fast.

I kampens siste minutter ble det skåret i begge ender av banen mer eller mindre i hvert angrep, og etter 60 spilte minutter sto det likt 29-29. Med andre ord, nok en gang måtte en kamp i sluttspillet avgjøres i ekstra omganger.

Det var gjestene som leverte best, og klarte å sette sine scoringer. Til slutt sto det 30-35, og det er laget fra Hamar som får muligheten til å spille finalerunde denne sesongen.

For Sola sin del er nå sesongen over. Akkurat i kveld ganske bittert og surt, men når vi får jobbet oss gjennom skuffelsen kan vi se tilbake på og glede oss over en fantastisk sesong sett med Sola-øyne.
For andre sesong på rad klarte vi å få en bronsemedalje i REMA 1000 ligaen, vi kom for første gang til en semi i sluttspill, og ikke minst klarte å kvalifisere oss til Europaligaen hvor vi nådde helt til kvartfinalen.

Nå venter det litt ferie for troppen, før vi igjen retter blikket mot ny sesong og nye gevinster.