Sola-Storhamar Håndball Elite, NM Senior Kvinner 2021 > Kamprapport – Sola

Sola-Storhamar Håndball Elite, NM Senior Kvinner 2021 > Kamprapport

Ingen tvil om at Storhamar var favoritt i onsdagens kvartfinale i Åsenhallen. Sola hadde aldri tidligere vunnet mot Storhamar, og borteoppgjøret i serien ble også en av våre mindre gode kamper i år.

Kampen startet famlende, selv om Sola satt første målet. Etter dette var det bortelaget som ledet hele 1. omgang. Hjemmelaget hadde flere tekniske feil, og det var også en del skuddbom i angrep.

Siste halvdel av omgangen fikk vi se et Sola lag som fant mer ro i angrepsspillet, og forsvarsspillet som vi har hatt denne sesongen begynte igjen å sette seg.

Allikevel var det bortelaget som gikk til pause med ledelse, 12 – 16.

Det skulle igjen vise seg at Sola viste at de hadde det i seg – og kunne levere noen fantastiske 2. omganger. Når det var spilt 11,5 minutt lå hjemmelaget kun ett mål bak, 20 – 21. Publikum ante at noe stort kunne være på gang, og stemningen i Åsenhallen var elektrisk.

I kampens 47 minutt – gikk Sola opp i ledelse igjen, for første gang siden starten av kampen. Men bortelaget svarte like etter – og det var klart for noen intense siste minutter i Åsenhallen.

Sola hadde fått ferten av avansement, og satte inn et siste gir der de viste at de ikke var interessert i å gi fra seg denne seieren. De klarte å komme seg 3 mål foran, og de siste minuttene var det kun hjemmelaget som leverte storspill på banen.

Når sluttsignalet gikk sto det 33 – 28 til Sola, vi er videre til semifinale i NM 2020 – for 3. gang.

Alle gode ting er 3!