Sola-Romerike Ravens, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport – Sola

Sola-Romerike Ravens, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport

Sola hadde ikke tapt en eneste kamp verken i REMA 1000 ligaen eller i Europa siden 5. januar. Denne seiersrekken ble stoppet onsdag kveld mot Romerike, da vi tapte kampen 24-28 på egne feil.

Hjemmelaget var nok utpekt som favoritt før kampstart, på tross av en dårlig oppladning med mye sykdom sist uke. Kampbildet viste tidlig at dette ville bli en jevn kamp, med et Romerike som var veldig motiverte på å ta en ny skalp i REMA 1000 ligaen.

Lagene fulgte hverandre tett i hele første omgang, der Sola stort sett lå foran med ett par mål – men et jagende Romerike som aldri gav opp. I slutten av omgangen fikk vi en liten luke, og gikk til pause med ledelse 16-13.

Andre omgang startet svært rotete for Sola sin del, og de klarte aldri å finne tilbake til eget spill som har fungert så godt denne sesongen. Romerike visste å ta vare på den sjansen, og klarte å tette igjen forspranget for og deretter ta ledelsen midtveis i siste omgang. Den klarte de å beholde helt ut, og vant til slutt 24-28.

Onsdagens kamp ble ikke slik vi hadde tenkt og håpet på. Flere bomskudd og langt fra det strålende defensive spillet vi har vist tidligere gjorde at vi tapte kampen fortrinnsvis på egne feil. Vår beste spiller ble kåret til Camilla Herrem som kunne notere seg for 11 scoringer totalt.

Nå gjelder det å nullstille og få restituert godt. Det er ingen tvil om at laget må flere hakk opp både i angrep og forsvar, før søndagens utsatte topp-oppgjør i Aquarama mot Vipers.