Sola-Oppsal, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport – Sola

Sola-Oppsal, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport

Det så ikke ut som Sola var nevneverdig trøtte etter helgens europaligakamper onsdag kveld. Laget i gult spurtet ut av startblokkene, og allerede etter få minutter var det ganske klart at poengene kom til å bli igjen i Åsenhallen.

Etter halvspilt første omgang var det tydelig at det var stor forskjell mellom lagene, og Sola vartet opp med flere gode angrep – samt at forsvaret og ikke minst keeper var solid bakerst. Til pause sto det 17-9 til hjemmelaget, og flere av spillerne hadde tegnet seg på scoringslisten.

Også i kampens siste omgang var det Sola som ledet an. Igjen viste laget imponerende takter, og sto solid bakerst – og en keeper-trio som leverte fantastiske redninger ved flere anledninger. Flere av spillerne som spilte mange minutter i Europaligaen fikk hvile seg, og de som sto på banen tok vare på sjansene de fikk.

Camilla ble kåret til Solas beste spiller både av den lokale juryen og i Sola-appen. Foto: Hans Lie

Nå venter det en treningsøkt i morgen torsdag, før vi fredag setter oss på flyet i retning Zagreb.
Søndag klokken 14:00 møter vi HC Lokomotiva Zagreb til bortekamp i gruppe A, og går for ny seier i Europa.