Sola-Motherson Mosonmagyarovari KC, EHF European League W 2122 > Kamprapport – Sola

Sola-Motherson Mosonmagyarovari KC, EHF European League W 2122 > Kamprapport

VI ER KLAR FOR KVARTFINALE I EHF EUROPEAN LEAGUE!

Våren 2020 klarte vi med ett nødskrik å sikre oss en kvalikk-plass i REMA 1000 ligaen, og unnslapp å spille disse kampene grunnet covid-19. Nå kun 18 måneder etter kan vi utrolig nok si høyt at vi er klare for kvartfinale i Europaligaen. Det hadde nok ingen trodd i 2020.

Vi hadde et flott utgangspunkt etter fredagens bortekamp i Åsenhallen som vi vant 25-31. Men i denne turneringen kommer ikke poengene av seg selv, og laget var klar på at søndagens oppgjør krevde fullt fokus fra start.

Starten på kampen viste tidlig at vi ikke ville få samme kampbildet som to dager før. Mosonmagyarovari var ikke med på å la Sola få en like god start som fredag, og lagene fulgte hverandre tett. I slutten av første omgang fikk Sola et lite forsprang, og fikk noen måls forsprang så de gikk til pause med ledelse 16 – 12.

Som på fredag var det ungarerne som startet best etter hvilen. Det skulle gå seks minutter før Sola fikk omgangens første scoring, av Kristiane Knutsen – som endelig var tilbake. Sist hun spilte kamp i gul drakt var i samme hall, når vi møtte Vipers til cupfinale 15. mai i fjor.

En litt dårlig start gjorde ikke at Sola begynte å stresse, og tok på ny kommandoen ut i omgangen. Mosonmagyarovari klarte aldri å tette luken, og når sluttsignalet utspilte det seg en fantastisk gledesscene foran de nesten 800 tilskuere i Stavanger Idrettshall.

Vi er klare for kvartfinale allerede etter fire spilte kamper i gruppespillet, en fantastisk bragd av spillere, trenere og alle andre i klubben. Dette er en stor milepæl som er nådd, og mange skal ha en takk for at det har vært mulig å nå.

Nå blir det noen roligere dager før det venter ny hjemmekamp i Åsenhallen mot Oppsal.