Sola-Molde Elite, REMA 1000-ligaen Kvinner 2223 > Kamprapport – Sola

Sola-Molde Elite, REMA 1000-ligaen Kvinner 2223 > Kamprapport

En av sesongens "høydare" av en hjemmekamp! Et Sola-lag som var revansjesugne etter noen tap i REMA 1000 ligaen, mot Molde som hadde startet årets sesong imponerende og sto med full pott. Rammene var lagt, og publikum fikk oppleve en håndballkamp som inneholdt det meste.

De første ti minuttene av kampen startet med ett smell. Hjemmelaget viste klart at de var klare for å virkelig vise hva som bodde i laget, og var foran med fire mål. Defensivt sto de solid, og Molde slet med å finne luker for å komme igjennom.

Utover i omgangen fortsatte Sola med godt spill i begge ender av banen, men da det var 10 minutter igjen av omgangen fikk Molde litt mer kontroll i kampen og spiste seg innpå hjemmelaget. Jentene klarte å holde unna, og gikk til pause med ledelse 16-12.

I andre omgang fortsatte Sola å stå solid bakerst, men det lugget litt mer i angrepsspillet. Laget kom fortsatt til gode sjanser, men en god Molde keeper tok flere viktige redninger. Det var klart at dette var en jevn og tett kamp som kom til å leve helt til slutt. Publikum i Åsenhallen bidrog med stor entusiasme og gav ekstra med energi, og det visste laget å sette pris på.

Når sluttsignalet gikk sto kunne et jublende hjemmelag entre parketten, med en imponerende seier 29-23. En viktig seier, og to poeng som blir viktige i årets sesong.

Vår beste ble kåret til Kristiane Knutsen, som så absolutt var fortjent.

Neste kamp er 5. oktober, da kommer nyopprykkede Volda på besøk til Åsenhallen.