Sola-Molde Elite, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport – Sola

Sola-Molde Elite, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport

En av sesongens viktigste kamper, og Sola viste fra start at de var påskrudd i forhold til bronsekampen. Laget tok initiativet fra dommeren blåste, og ledet med fire mål halvveis ut i første omgang.

Igjen fikk vi se solid defensivt arbeid, og en strålende Tonje bakerst som til tider frustrerte laget fra Romsdalen. Fremover var Kristiane tilbake igjen i strålende stil, og var ett konstant uromoment når Sola var i angrep. Publikum fikk se en første omgang hvor Sola kontrollerte det meste, og lagene gikk til pause med stillingen 15-9.

Etter pausen fortsatte Sola i samme stil, og økte ledelsen i de fem første minuttene til 18-10. Det meste fungerte i begge ender av banen, med solid spill fra flere av spillerne. Etter halvspilt i siste omgang begynte det dermed å kladde litt i hjemmelagets spill, og Molde klarte å spille seg sakte og sikkert mer inn i kampen.

En skikkelig thrilleravslutning i Åsenhallen, og kun tre minutter før slutt utliknet Molde på syv-meter av Mona Obaidli. Like etter satt Kaja, som var tilbake igjen på banen, ballen i mål og Sola var igjen i føringen. Molde svarte i angrepet etter med ny scoring, og kampen endte med poengdeling og 25-25.

Med andre ord står lagene fortsatt likt a poeng, men Sola har fortsatt en kamp mindre spilt.

Nå skal laget bruke torsdagen til restitusjon, før man igjen er klar for noen gode treningsøkter i forkant av ny hjemmekamp i Åsenhallen søndag. Da møter vi Tertnes klokken 18:00, og håper å se flere publikummere på tribunen for å heie oss frem til to poeng.

Billettsalget er allerede i gang, og billett kjøper du i Sola HK appen eller på solah.woow.no