Sola-Molde Elite, Eliteserien Kvinner > Kamprapport – Sola

Sola-Molde Elite, Eliteserien Kvinner > Kamprapport

Kveldens oppgjør mot Molde var nok en viktig kamp for Sola – med tanke på videre spill i REMA 1000 ligaen også neste sesong.
Dessverre startet kampen onsdags kveld med at bortelaget tar føringen, og Solajentene ikke får satt sine skudd skikkelig.

Molde er derimot effektive i sitt angrep, heldigvis har vi Kimberley bakerst som varter opp med noen viktige redninger. Til pause ligger Molde foran med 5 mål, på stillingen 13 – 18.

I andre omgang er det et helt annet Solalag som kommer ut på parketten. Angrepsspillet og avslutningene sitter bedre, og forsvaret står mye mer solid. Publikum skaper en fantastisk stemning, og er med på å gi jentene det lille ekstra. Hjemmelaget spiser seg inn på, og når det er spilt 20 minutter av 2. omgang setter Malin Holta inn utlikningen 27 – 27.

Malin Holta satt ballen i mål hele 9 ganger. Foto: Siri Forgaard

De siste 10 minuttene følger lagene hverandre tett. Nok en kamp i årets REMA 1000 ligaen hvor det er spenning helt inn. Dessverre som ved flere tilfeller denne sesongen er det bortelaget som setter de siste av sine skudd i mål – og tar med seg poengene hjem. Molde vinner 29 – 32.

Solas beste spiller ble kåret til Malin Holta. Velfortjent – etter totalt 9 mål.