Sola-Larvik, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport – Sola

Sola-Larvik, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport

Rammene lå til rette for en skikkelig hjemmekamp igjen i Åsenhallen.
I løpet av søndagen føyk de siste billettene ut, og vi kunne konstatere at kampen var utsolgt. Spillere og trenere gledet seg stort til å spille foran sitt hjemmepublikum for første gang siden november i fjor.

Til stor begeistring kickstartet vi første hjemmekamp med pyroshow når spillerne ble introdusert.

Det virket det som om spillerne også satte pris på, selv om Larvik scorte første mål i kampen var det hjemmelaget som tok føringen. Soladamene hadde kontroll i hele første omgang, og flere av spillerne tegnet seg på scoringslisten. Bakerst sto Tonje og plukket viktige redninger, og vi gikk til pause med en komfortabel 5 måls ledelse.

Det var aldri noen tvil om at Sola skulle ta med seg begge poengene i andre omgang.
Laget fortsatte samme spill som i første omgang, og holdt Larvik på god avstand. Camilla ble vår toppscorer med hele 12 mål, og ble velfortjent kåret til Solas beste både av den lokale juryen og Solabladet.

Kampen ender med en 9 måls-seier til Sola, 28 – 19.

Neste uke venter to nye kamper. Onsdag møter vi Randesund i sesongens første NM-kamp, før vi søndag tar turen til Bergen for å møte Tertnes i REMA 1000 ligaen.

Neste hjemmekamp i Åsenhallen er søndag 19. september klokken 18:00 mot Fredrikstad.