Sola-Larvik, REMA 1000-ligaen Kvinner 2021 > Kamprapport – Sola

Sola-Larvik, REMA 1000-ligaen Kvinner 2021 > Kamprapport

Siste hjemmekamp i 2020 denne søndagen, og rammene lå til rette for nok en kjekk kveld i Åsenhallen!

Motstander denne kampen var Larvik, tidligere et av Norges mestvinnende lag – som nå igjen bygger opp laget etter en sesong i 1. divisjon i fjor.

1 omgang startet ganske jevnt, hvor lagene fulgte hverandre tett de første 15 minuttene. Men så takket Sola for følget, og klarte å sikre seg en god ledelse til pause 17 – 11.

I 2. omgang kontrollerte hjemmelaget kampen, selv om det tidvis var perioder hvor det ble slurvet både i forsvar og angrep. Men i årets sesong har Sola laget vist at de ikke så lett vippes av pinnen, og klarte allikevel å fortsette med eget spill – og et forsvar som Larvik aldri fant helt ut av.

Når sluttsignalet lød sto det hele 31 – 21 til hjemmelaget, og Sola jentene kunne feire sin 6 seier på rad!

Debutantenes kveld i Åsenhallen!

De siste 10 minuttene av søndagens kamp fikk flere av våre unge spillere og debutanter prøve seg på parketten i Åsenhallen!

Johanna Fossum kom inn i mål, og både Karoline Jensen, Malin Dueland Iversen og Elise Haaland fikk de siste minuttene på banen.
I tillegg hadde de 200 publikummerne kunne juble sammen med Guro Berland Husebø i 1. omgang, når hun satt sin første scoring i REMA 1000 ligaen, og Malin satte 2 mål i 2. omgang i sin første eliteseriekamp.

Emilie hadde 3 scoringer fra høyrekanten i Maja Magnussen sitt fravær.

For Steffen og Kjetil er det viktig å kunne gi disse spillerne erfaring som trengs for å kunne bli elitespiller på Sola HK. Og trenerteamet var svært fornøyd med det de fikk se i søndagens kamp!

Det viser at det er flere gode spillere som kan ta steget opp til A-laget, og vi kan glede oss til mange kjekke håndballøyeblikk i årene som kommer!