Sola-HC Lokomotiva Zagreb, EHF European League W 2122 > Kamprapport – Sola

Sola-HC Lokomotiva Zagreb, EHF European League W 2122 > Kamprapport

I klubbens debut i europaligaens gruppespill, står Sola nå med 2 imponerende seire mot henholdsvis fransk og kroatisk motstand. Lørdagens oppgjør mot HC Lokomotiva Zagreb var til tider ett jevnt oppgjør, men i siste halvdel av 2. omgang var det ingen tvil om at poengene ble igjen i Stavanger.

Til tross for restriksjoner som ikke gjorde det mulig å få den publikums festen vi ønsket, så bidrog de 380 fremmøtte med en fantastisk støtte fra tribunen. Sola jentene viste strålende forsvarsarbeid og det kroatiske laget slet med å score på en solid Tonje Haug Lerstad. Hun ble også kåret til vår beste spiller.

Når dommerne blåste av kampen viste måltavlen 25 – 18, og laget fra Rogaland fortsetter å overraske i europeisk håndballselskap.

Med andre ord kan en kvartfinale i EHF European League bli en realitet og ikke bare en drøm i vår første sesong. Til helgen venter to kamper mot Motherson Mosonmagyarouvari, hvor vi møter de «borte» i Åsenhallen fredag kveld og returkamp i Stavanger Idrettshall søndag.

Da regjeringen har varslet ny pressekonferanse med tanke på restriksjoner tirsdag kveld, vil vi legge ut disse billettene til begge kampene etter pressekonferansen. Vi krysser fingre, og håper på at vi kan få en skikkelig håndballkamp med enda flottere ramme og masse publikum.