Sola-Flint Tønsberg, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport – Sola

Sola-Flint Tønsberg, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport

Siste hjemmekamp i REMA 1000 ligaen utviklet seg til å bli en skikkelig mål-fest, hvor hjemmelaget til slutt kunne feire seier 38-20 og tilbake igjen på bronseplass i ligaen.

Flere spillere fikk mer spilletid enn de har hatt i tidligere kamper, og ekstra gledelig var det å se Martine Wolff tilbake på parketten igjen i drakt 16 måneder etter korsbåndsskaden hun pådrog seg i semifinalen mot Fredrikstad.

Kampen startet målløs i flere angrep, før etter Sola fikk kampens første scoring etter nesten tre minutter. Ingen av lagene fikk skikkelig trøkk over eget angrepsspill, og da første omgang var halvspilt sto det 8-6. Hjemmelaget klarte ikke å skaffe seg den luken som publikum gjerne antok ville komme, mot et Flint lag som allerede er klar for nedrykk til 1. divisjon neste sesong.

Når kampens første 30 minutter var ferdigspilt sto det 16-13. I pausen var det klart for utdeling av hedersgaver fra Sola kommune, ordfører Tom Henning Slethei og varaordfører Siv-Len Strandskog. Sola kommune har som tradisjon å gi heder til enkeltpersoner bosatt i Sola, eller til lag fra Sola som har vunnet eller tatt medalje i offisielle norgesmesterskap (NM), nordiske mesterskap, europamesterskap (EM), verdensmesterskap (VM) eller olympiske leker (OL). Sola håndball var en av de som mottok hedersgave etter NM sølv i fjor. Ingen tvil om at det bor mange dyktige utøvere i Sola kommune i varierte grener – kjekt å se.

I andre omgang fikk vi se et Sola-lag som var alt annet enn fornøyd med egen prestasjon i de første 30 minuttene. Spillerne tok vare på målsjansene, sto godt i forsvar og bakerst Johanna Fossum med solide redninger. Siste omgang viste klart klasseforskjellen mellom lagene, og vi vant omgangen med hele 22-7.

Til slutt kunne vi feire seier 38-20, og med tap for Molde i kampen mot Fredrikstad har vi igjen inntatt bronseplass ett poeng foran laget fra Romsdal og fortsatt med en kamp mindre spilt. Nå trenger vi minst ett poeng på våre siste kamper på bortebane for å sikre bronsen, da vi har Molde på innbyrdes oppgjør.

Kampens beste spiller ble kåret til 8 målsscorer Angunn Gudmestad, og Solabladets pris gikk til forsvarsbauta Martha Barka. Camilla fikk i tillegg Solabladets hederspris etter å ha blitt stemt frem som Solabladets beste spiller flest ganger i våre hjemmekamper i REMA 1000 ligaen 21/22.