Sola-Flint Tønsberg, REMA 1000-ligaen Kvinner 2021 > Kamprapport – Sola
Foto: Kenneth McDowell

Sola-Flint Tønsberg, REMA 1000-ligaen Kvinner 2021 > Kamprapport

Kampen mot Flint ble preget av en litt rotete start, hvor begge lag ikke fikk helt gang på eget forsvarsspill som igjen førte til flere scoringer for begge lag. En fullsatt hall, med 200 personer – var vitne til en kamp hvor lagene fulgte hverandre tett, frem til nesten halvspilt 1. omgang.

I siste halvdel av omgangen finner Sola igjen frem spillet sitt og er laget som preger kampbildet frem mot pause. Både Maja og Malin viser godt igjen i scoringsprotokollen – og vi kan gå til pause med resultatet 17 – 12.

2. omgang starter med et spill fra Sola som viser at de ikke har tenkt å gi fra seg ledelsen i denne kampen. I tillegg til strålende angrepsspill, spiller også «hjemvendte» Amalie Frøland bra i mål – og Sola drar i fra de første minuttene i siste omgang.

Flint klarte aldri å ta inn på Sola, og publikum fikk se god håndball med flott spill fra våre jenter i gult og sort. Til slutt drar vi seieren i land, med kalassifrene 35 – 26, og kan sette 2 nye poeng i banken.

Vår beste spiller blir kåret til #15 Maja Magnussen.

Nå er det kun få dager til vi møter Ålgård – i 3. runde i NM. Kampstart er klokken 19:00 i Ålgårdhallen.

For mer informasjon om denne kampen kan du trykke her.

Billetter til kampen kjøper du her.

Vår eminente klubbfotograf Kenneth McDowell fikk flere blinkskudd i kveldens kamp. Her kan du se ett utvalg av disse.