Sola-Fana, Sluttspill REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport – Sola

Sola-Fana, Sluttspill REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport

I søndagens kvartfinale var vi i ledelsen fra start til slutt, men Fana viste igjen at de ikke gir seg uten kamp - og dermed venter en spennende kvartfinale-serie.

Lagene fulgte hverandre tett i starten på kampen. Sola spilte skikkelig tempo på eget spill, og sto godt bakover. Helt bakerst sto Amalie og plukket viktige redninger.

Etter ti minutter spilt klarte hjemmelaget å skaffe seg en liten luke, og etterhvert økte ledelsen. Flere av spillerne fikk minutter på banen, og Sola viste virkelig at de ønsker å avansere i sluttspillet. Til pause sto det 18-12, en solid ledelse.

I andre omgang fikk publikum se en litt annen åpning fra Sola sin side. Fana knappet innpå ledelsen, og det gikk fem minutter før Camilla noterte seg for Solas første scoring i siste omgang. Fana øynet muligheten til poeng, og når omgangen var halvspilt lå de kun to mål bak.

Men Sola viste virkelig kampvilje, og det var tydelig at de ønsket seier på hjemmebane. I avslutningen på kampen oppnådde de igjen en bekvem seksmåls ledelse, og vant til slutt første kvartfinale 30-26.

Nå har vi to matchballer for å kunne nå videre til en semifinale, og første sjanse blir onsdag 4. mai i Fana Arena. Kampen starter 18:30, og den vises på direktesport.no