Sola-Fana, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport – Sola

Sola-Fana, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport

Noen poeng smaker definitivt litt bedre enn andre. Og etter to tap mot Fana, er definitivt onsdagens tre-mål seier mot bergenslaget fantastisk deilig.

Med andre ord står årets Sola-lag nå med 8 seire på sesongens første ni kamper i REMA 1000 ligaen, og kjemper virkelig i toppen.

Allerede før kampstart fikk både spillere og publikum kjenne på en elektrisk stemning, hvor flere av regionens håndball-lag hadde møtt opp og virkelig lagt innsats i heia rop og plakater. Det var tidvis vanskelig for benken å kommunisere med spillerne på banen.

I starten på kampen fulgte lagene hverandre tett, som de stort sett gjør i kampene hvor de møter hverandre. Men etter litt over halvspilt første omgang klarte hjemmelaget å skaffe seg en liten luke, og gikk til pause med 15 – 11 ledelsen.

Det var også hjemmelaget som startet best i andre omgang, og klarte å holde på luken de første ti minuttene. Etter hvert klarte bergenslaget å komme mer inn i kampen og når omgangen var halvspilt var ledelsen kneppet inn til kun ett mål.

Igjen viste Sola at de denne sesongen har det i seg å beholde roen, selv når kampavslutningen blir jevn og spennende. I omgangens siste minutter beholdt hjemmelaget roen, og klarte å sette de viktige siste scoringene som tilslutt gav 2 poeng i belønning med seieren 28-25.

Camilla blir kåret til vår beste spiller av både den lokale juryen og på Sola-appen.

Live kriget i nok en kamp, og hadde 4 mål i kampen. Foto: Oddmund Sola

Med andre ord en helt FAN(t)ATISK DEILIG SEIER!