Sola-CS Minaur Baia Mare, EHF European League W 2122 > Forhåndsomtale – Sola

Sola-CS Minaur Baia Mare, EHF European League W 2122 > Forhåndsomtale

Søndag 3. april spiller vi returoppgjør mot rumenske Baia Mare i Stavanger Idrettshall.
Det blir en storslagen håndball-fest, og kampen er allerede utsolgt. Vi setter publikumsrekord med 2500 tilskuere, aldri har det vært så mange tilskuere på en kamp i kvinne-håndball her i regionen.

Takket være gode samarbeidspartnere og bedrifter som bidrar til «Kronekampen» har håndball-lag og publikum fra hele Rogaland kunne ta ut gratis billetter til kampen. Det er over 40 håndball-lag representert på kamp, og vi gleder oss til vi sammen skal kunne vise vår flotte håndballregionen i Idrettshallen. Kom gjerne i klubbdrakter 🙂

Se bedrifter og samarbeidspartnere som bidrar til å gjøre dette mulig her.

Om dere har billetter som ikke blir benyttet ber vi dere om å ta kontakt med Siri på telefon 45257951 eller e-post siri@sola-hk.no så vi kan frigi disse. Det er flere på venteliste som ikke har fått tak i billett, og vi ønsker at alle seter blir benyttet.

VIKTIG INFORMASJON FØR KAMPEN

• Dørene åpner 15:00, og det er kun hovedinngangene som skal benyttes.
  • Kampstart er kl. 16:00, og vi oppfordrer alle til å være på sine seter senest 15 minutter før kampstart.
  • Alle må ha billett klar som skal skannes før man kan gå inn i hallen, og vi ber alle lag om å fordele sine klubb-billetter til alle som kommer i forkant, om ikke må alle fra lag/gruppe komme samlet og gå samlet inn.
  • De med billetter på felt L-M-N-O-P benytter de to ytterste hovedinngangene, og går ned trapp for å komme til motsatt side.
  • Vi har dessverre ikke kapasitet til å ha billetter liggende hos oss i inngangene for at andre skal hente disse.
  • Billettene gjelder for faste seter. Det betyr at man skal sitte på det felt, rad og sete-nummer som står på egen billett.
  • PARKERING: Oppfordring om å la bilen stå hjemme, eventuelt reise kollektivt. Det vil kunne være parkerings-utfordringer i forhold til kapasitet. Nærmeste parkeringhus vil være P-Siddis eller P-Forum.
  • Det vil være flere åpne kiosker/utsalgssteder under kampen.

Laget spilte borte mot Baia Mare lørdag 26. mars, i en kamp som tilslutt endte 40-32 til laget fra Romania. Med andre ord må det fullt fokus til i returoppgjøret, og Solas spill må heves både defensivt og offensivt. For å gå videre til et eventuelt Final Four sluttspill behøver vi å vinne med ni mål, eller åtte om Baia Mare scorer færre mål enn våre 32 sist helg.

Bli med å lag skikkelig liv i hallen!

Når laget spilte i Romania var det foran 1900 elleville rumenere som sang og laget lyd gjennom hele kampen i to ganger 30 minutter. Laget hadde øresus til langt på natt, og under kampen var det vanskelig å høre både benken og hva som ble sagt på banen.

Nå vil vi at motstanderne skal få smake sin egen medisin, og oppfordrer derfor alle til å ta med seg den høyeste ute-stemmen de har, vi står for klappere – men ta også med bjeller, trommer etc. så heier vi Sola frem til seier!