Sola-Byåsen Håndball Elite, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport – Sola

Sola-Byåsen Håndball Elite, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport

Et svært motivert Sola-lag var klar for å ta revansj etter det sure tapet i Trondhjem i høst. Kampen startet nervøst for begge lag, og det gikk nesten fire minutter før første scoringen kom - signert Maja Magnussen og 1-0 til Sola.

Og Maja ville virkelig ta seieren fra tidligere lagvenninner, og viste det med å sette ball etter ball bak Annik Lipman. Høyrekanten sto for fem av våre syv første scoringer, og når det hadde gått 20 minutter av første omgang hadde vi klart å skaffe oss en god luke 11 -5.

Dette forspranget klarte aldri Byåsen å ta igjen, og når fløytesignalet for pause gikk ledet Sola fortjent 15 – 7.
En omgang hvor laget sto godt defensivt, og Tonje fortsatte som i tidligere kamper med gode redninger bakerst.

Ikke mer enn 30 sekunder ut i 2. omgang fikk Live se det røde kortet, og måtte se resten av kampen fra tribuneplass. Det betydde at trenerteamet måtte ta i bruk litt andre varianter i spillerstallen, og det viste seg nok en gang denne sesongen at spillerne med mindre spilletid igjen tok utfordringen på strak arm.

Det så lenge ut til å bli en komfortabel seier, men med ti minutter igjen begynte det å lugge litt for Sola, og Byåsen tok mer initiativ i kampen. Fra en behagelig åttemåls ledelse klarte trønderne å kneppe igjen på forspranget og lå bare fire mål bak. Sola klarte igjen å sette sine skudd bak Lipman, og fikk stengt bedre igjen i forsvar – og gav aldri fra seg den ledelsen.

En fantastisk deilig seier, og revansj etter det bitre bortetapet var et faktum, og vinner med sifrene 24 – 20 til slutt. Vår beste spiller ble kåret til Maja Magnussen. Ekstra kjekt var det også at debutant Victoria Giske fikk sine første minutter på banen i REMA 1000 ligaen.

Etter kampen kunne laget igjen slippe jubelen løs. Foto: Kenneth McDowell

På søndag er det klart for ny og viktig kamp i REMA 1000 ligaen, denne gang på bortebane. Laget drar sørover for å møte Vipers, et lag som vi de siste oppgjørene har vist at vi kan spille bra mot.

Kampen blir sendt på TV2 og har kampstart klokken 19:15.