Sola-Byåsen Håndball Elite, REMA 1000-ligaen Kvinner 2021 > Kamprapport – Sola
Foto: Kenneth McDowell

Sola-Byåsen Håndball Elite, REMA 1000-ligaen Kvinner 2021 > Kamprapport

Ny hjemmekamp i Åsenhallen – denne gang mot Byåsen. Det er et lag vi har slitt mot de siste årene, faktisk har ikke Sola vunnet mot Byåsen siden 2017.

Men det var ingenting som tydet på at jentene skulle la denne sjansen til seier gå fra seg. Publikum fikk se gira Solajenter, som gledet seg til å spille kamp i REMA 1000 ligaen, etter landslagspause.

Hjemmelaget startet forrykende, og ledet hele 1. omgang. Flere av jentene vartet opp med flotte scoringer, og verken Maja Magnussen eller Camilla Herrem viste gjestfrihet mot gamleklubben.

I tillegg sto Sola strålende defensivt, og Esmeralda sto bakerst og reddet viktige baller. Hjemmelaget gikk til pause med en komfortabel fem måls ledelse, 17 – 12.

Det var også hjemmelaget som startet best i 2. omgang. Malin Holta satt to kjappe scoringer, og etter kun 4 spilte minutter tok Byåsen timeout etter en forferdelig start på omgangen for deres del. Sola hadde da scoret fem ganger, og ingen mål andre veien.

Det skulle gå hele ni minutter før Byåsen fikk sin første scoring i 2. omgang, og da hadde våre jenter allerede scoret 9.

Siste halvdel av 2. omgang fikk flere av Solajentene minutter på banen – og vi beholdt en behagelig ledelse gjennom hele kampen. Nok en gang inviterte jentene til fest i Åsenhallen, og publikum var virkelig med og heiet oss frem til ny seier i REMA 1000 ligaen.

Vi vinner 32 – 23 til slutt, og tar 2 nye velfortjente poeng!

Seiersgleden skygges litt av skaden til Julie på Byåsen i sluttminuttene, og vi håper at skaden ikke er for alvorlig og at hun er raskt tilbake på banen igjen!

Nå venter Bærum Topphåndball i 4. runde i NM neste onsdag, 14. oktober klokken 18:00 i Åsenhallen. Billettsalget til denne kampen starter torsdag 8. oktober klokken 10:00.

I tillegg til en festkamp fikk også Camilla en fortjent blomsterbukett for å markere hennes kamp nummer 250 for sesongen.

Vi er stolte over vår #77 som nå har hele 250 kamper på det norske landslaget. Foto: Kenneth McDowell

I tillegg var forrige sesongs trener Mika Nurmi og familie våre gjester på denne kampen. I pausen fikk han sin velfortjente takk for sist sesong – da den som kjent ble avsluttet veldig plutselig.

Takk for flott jobb sist sesong Mika! Foto: Kenneth McDowell

Vår fotograf fikk tatt flere blinkskudd i kampen. Her er noen av bildene fra Kenneth McDowell / Handballfoto.