Sola-Bærum Topphåndball, NM Senior Kvinner 2021 > Kamprapport – Sola
Foto: Kenneth McDowell

Sola-Bærum Topphåndball, NM Senior Kvinner 2021 > Kamprapport

Med ett tett kampprogram var det flere av våre etablerte spillere som startet denne kampen fra benken, deriblant Malin Holta og Maja Magnussen. Det betydde at blant annet Frøydis Wiik og Emilie Hamre startet kampen fra start.

NM kampene har i år tydeligvis til felles en slow start, og et Sola lag som ikke helt får flyten i verken angrep eller forsvar.

Hjemmelaget var i føringen i kun de første 10 minuttene av første omgang, før Bærum var laget som ledet helt til siste minutt. Spillerne på bortelaget hadde flotte innspill til Marte Figenschau, og til tross for flotte redninger bak fra Amalie fant vi ikke helt ut av spillet til 1. divisjonslaget. Til pause sto det uavgjort 11 – 11 i Åsenhallen, i en omgang som ikke hadde stått for den største underholdningspakken.

Heller ikke 2. omgang startet med Sola spill som vi har vært vitne til de første hjemmekampene i REMA 1000 ligaen. Men etter 12 minutter ut i siste omgang scorte Camilla mål på en flott pasning fra Amalie, og hjemmelaget går i ledelse 16 – 15. Etter dette klarte aldri Bærum å ta igjen ledelsen og føringen i kampen, og til tross for en rotete avslutning vinner Sola kampen 25 – 20. Vår beste spiller ble Kristiane Knutsen.

Heldigvis deles det ikke ut stilpoeng i NM kampene – og man trenger kun vinne kampen for å komme videre.

Vi er klare for kvartfinale – og denne kampen skal spilles onsdag 28. oktober. Motstander blir klar førstkommende torsdag 16. oktober da kvartfinalerundene skal trekkes.

Kristiane ble kåret til Solas beste. Foto: Kenneth McDowell