Sola-Aker Topphåndball, Eliteserien Kvinner > Kamprapport – Sola
Foto: Siri Forgaard

Sola-Aker Topphåndball, Eliteserien Kvinner > Kamprapport

Til tross for høstferiestart var det over 800 supportere som hadde tatt turen til Åsenhallen for å se oppgjøret mellom Sola og Aker. Begge lag rykket opp til eliteserien etter forrige sesong i 1. divisjon.

Jentene var klare til kamp, med god energi etter åttendelsfinalen mot Fjellhamar tidligere i uken. Dessverre ble kampbildet slik at Sola ble jaktende etter Aker i store deler av kampen. Midtveis i 1. omgang lå hjemmelaget kun ett mål bak, men lite disiplin i forsvar og angrep gjorde at igjen Aker drog i fra. Da pausesignalet gikk sto det 12 – 17 til bortelaget.

Som flere av de andre kampene til nå i sesongen, blir kampbildet i 2. omgang likt som 1. omgang. Tidvis spiller Sola strålende forsvar og angrep, men altfor ofte blir kampen preget av at vi mister flyten i spillet begge veier.

Foto: Siri Forgaard

Vi når dessverre aldri helt opp i denne kampen, og det er tydelig å se at Sola spillerne er skuffet over at de fortsatt må vente litt før sesongens første poeng er i boks. Sluttresultat blir 24 – 30 til Aker, som får sin revansj etter at de tapte begge oppgjørene vi hadde mot dem i 1. divisjon i fjor.

Banens beste på Sola ble kåret til Kristina S. Novak, og vant også kåringen på Solabladet.

Allerede onsdag er det ny kamp, denne gang på bortebane mot Vipers, som leder REMA 1000 ligaen sammen med Storhamar etter 5 spilte kamper.

Neste hjemmekamp blir mot Oppsal i Åsenhallen søndag 20. oktober. Den kampen er også sesongens «Rosa sløyfe» kamp – og vi håper at alle supportere og håndball patrioter i regionen tar turen til Åsenhallen – og er med på å støtte en god sak.