Rælingen-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2021 > Kamprapport – Sola

Rælingen-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2021 > Kamprapport

Det er lenge siden Sola har møtt Rælingen i en offisiell kamp, sist var det i en kvalifiseringsrunde som vi ikke dveler for lenge med. Onsdag var det uansett klart for vår første bortekamp i sesongen, og Sola jentene stilte i sorte bortedrakter. Back in black!

Solajentene viser tidlig i kampen at de har jobbet godt med forsvarsarbeidet, og det gode forsvarsspillet som vi hadde i Vipers kampen gir oss noen flotte kontringsmål. Før det er gått fem minutter velger Rælingen å ta time out, da leder bortelaget 1 – 5.

Etter 10 spilte minutter kommer det en periode hvor det er flere tekniske feil og bomskudd for begge lag, men Sola ligger fortsatt foran med noen mål. Etter halvspilt 1 omgang er stillingen 6-12.

20 minutter ut i omgangen velger Steffen og Kjetil å ta en time out for å justere jentene inn, og skjerpe fokus. Rælingen har da fått litt mer orden på sitt spill og stillingen er 9 – 15.

Rælingen løfter seg i slutten av 1. omgang, men Sola er allikevel i ledelsen når lagene går til pause 13 – 17.

2. omgang starter med litt lite flyt i spillet for begge lag, og målene kommer ikke like kjapt som i starten på kampen. Etter 10 minutter er ledelsen til Sola på kun 3 mål, 17 – 20.

Etter halvspilt 2. omgang finner Sola tilbake til spillet de startet kampen med, og klarer igjen å dra litt i fra og får igjen en god ledelse. De siste 10 minuttene er det ingen tvil om at poengene blir med hjem til Sola.

7 minutter før slutt tar Rælingen sin andre time out i 2 omgang, i et siste forsøk på å legge en strategi for de siste minuttene. Sola leder da 22 – 30.
Hjemmelaget rekker å score ett mål i angrepet etter, før Steffen tar nok en time out.

Vi vinner vår første bortekamp 26 – 32, og har kan dermed sette sesongens første poeng på konto!

KAMPENE KOMMER TETT I STARTEN PÅ SESONGEN!

Det er ikke lenge til neste kamp, som går allerede førstkommende søndag i Åsenhallen mot Molde. Kampstart er klokken 18:00, og billett kjøpes i Sola HK appen.

All informasjon om billettkjøp og hvordan dette gjøres finner du her.