Oppsal-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2021 > Kamprapport – Sola
Foto: Kenneth McDowell

Oppsal-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2021 > Kamprapport

En fulltallig Solatropp satt seg søndag på flyet til Oslo, og Oppsal Arena! Et lag som var giret på å ta revansj etter et utrolig bittert bortetap der i forrige sesong.

Det var Sola jentene som tok initiativ i søndagens kamp. Kristiane, Kristina og Camilla viste godt scoringshumør – og etter 10 minutter ledet bortelaget 5 – 9. Oppsal tok da kampens første time out.

Etter halvspilt første omgang ledet Sola med 6 mål, og vi fikk se et bortelag som sto strålende defensivt og hadde et solid angrepsspill.

På stillingen 7 – 13 tok Steffen og Kjetil Solas første time out. Jentene fikk seg en liten pustepause, og trenerteamet justert de endringer de ønsket jentene skulle ta i angrepsspillet.

Oppsal klarte aldri å nærme seg Sola de siste minuttene av omgangen, og lagene gikk til pause med stillingen 11 – 18.

Andre omgang startet også best for Sola, og Camilla satt første mål på en flott pasning fra Hege. Utover i omgangen fortsatte bortelaget med solid spill, og det virket som om Oppsal aldri helt fant roen i eget spill.

Etter ti minutter tok hjemmelaget time out, da ledet Sola 15 – 22. Det så allikevel ikke ut til å gjøre nevneverdig med sifrene på måltavlen. Sola hadde en god ro i eget spill, og fulgte kampplanen de var blitt enige om.

Sola ledet med 8 mål ti minutter før slutt, da Oppsal igjen tok en ny timeout. De siste minuttene ble preget av litt flere tekniske feil av Sola jentene, men med en solid opparbeidet ledelse var aldri seieren truet.

Sola hadde aldri slått Oppsal tidligere på bortebane på øverste nivå. Søndags kveld fikk jentene sin revansj, og tok en klar seier 24 – 32.

Vår beste spiller ble kåret til Camilla, men det var flere av jentene som sto frem i kveldens kamp.

Vår neste hjemmekamp blir onsdag 28. oktober, da vi skal spille kvartfinale i NM mot Storhamar i Åsenhallen. Billettsalget til denne kampen starter onsdag 21 oktober klokken 10:00, og billetter kjøpes selvsagt i Sola appen.