Motherson Mosonmagyarovari KC-Sola, EHF European League W 2122 > Kamprapport – Sola

Motherson Mosonmagyarovari KC-Sola, EHF European League W 2122 > Kamprapport

Sola fortsetter sin imponerende seiersrekke i Europa-ligaen, og slo ungarske Mosonmagyarovari på bortebane i Åsenhallen fredag kveld. Laget står nå med 3 av 3 seire, og om kun to dager spilles spennende retur oppgjør i Stavanger Idrettshall.

Laget var veldig spent før fredagens oppgjør, det ungarske laget sto likt med oss med full pott etter to kamper.
Det var kveldens bortelag for anledningen som startet kampen best, og gikk ut i hundre. Etter kun fem minutter sto det 1-5, og det var tydelig at laget i gult var giret på å ta poeng også i tredje kamp i gruppespillet.

Kampbildet jevnet seg ut litt etterhvert, men Sola beholdt allikevel initiativet i kampen. De sto imponerende defensivt, og fremover tegnet flere av spillerne seg på scoringslisten. Når kampen var halvspilt sto det 10-17.

I andre omgang tok hjemmelaget fra Ungarn bedre tak i kampen. Flere skuddbom for Sola gjorde at ledelsen skrumpet inn til fire mål. Steffen og trenerteamet tok en time-out, og spillerne gav svar på tiltale og sjansene ble igjen omsatt i scoringer. De siste 15 minuttene av kampen hadde Sola full kontroll og kunne nok en gang feire ny seier i Europaligaen.

Nå gjelder det å restituere seg godt i morgen lørdag, og være klar til returoppgjør i Stavanger Idrettshall.

Vi anbefaler alle å få med seg dette Sola-laget i aksjon. Det som damene nå viser på parketten er ikke annet enn imponerende, og kan søndag være klar for kvartfinale i sin debutsesong.

Billetter kjøpes i Sola HK appen eller på solah.woow.no