Molde Elite-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport – Sola

Molde Elite-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport

Bortekamp i Molde Arena, og en kamp med flere kamper i kampen!
Lagene hadde før kampen begge 12 poeng i årets sesong, begge lag hadde gått videre til 3. runde i EHF European League - og begge lag har i årets sesong en bakspiller med Rushfeldt Deila som etternavn.

Molde på bortebane har alltid vært en tøff og vanskelig kamp i sesongen, og det var ikke tvil om at det også skulle bli dette søndag ettermiddag – på selveste Halloween.
En flott kontring av Camilla etter en angrepsfeil hos Molde gav Sola kampens første mål. Molde og Thale svarte like etter, og deretter fulgte lagene hverandre tett.

Etter åtte minutter fikk man se kampens første duell mellom tidligere Sola målvakt Kimberley E. Bleivik, da Sola fikk straffe og som Camilla satt trygt i mål bak sin tidligere lagvenninne. Etter halvspilt første omgang sto det likt mellom lagene, og det var ikke før fem minutter før pause at Sola klarte å skaffe seg en liten luke på 10-13. Denne luken klarte de å holde inn helt til hvilen, og lagene gikk til pause 14-17.

I andre omgang startet bortelaget på samme måte som de hadde avsluttet første, og etter fem spilte minutt etter hvilen hadde luken doblet seg – og det sto nå 16-22. Deretter fulgte noen minutter hvor vi dessverre ikke leverte samme kvalitet defensivt, og Molde fikk igjen sjansen til å spille seg inn i kampen.

Offensivt fortsatte Sola godt spill, og med flere gode innspill til Kaja klarte aldri Molde å kneppe mer inn på forspranget – og stillingen sto 21 – 25 med femten minutter igjen av kampen. De neste minuttene fikk vi se hvor fort ting kan snu i en håndballkamp, Sola med noen personlige feil og plutselig var hjemmelaget helt opp i ryggen med kun ett mål bak.

Sola tok time-out, som ga god uttelling i minuttene etterpå, og klarte igjen å dra litt fra og skaffe seg en liten luke før kampens siste minutter. Men Molde viste de ikke skulle gi seg uten kamp, og beit seg fast i kampen, med god hjelp fra noen personlige feil i angrepet hos Sola. Når det sto kun tre minutter igjen av kampen var ledelsen til bortelaget krympet til 27-28.

Kaja og Angunn sørget for to kjappe scoringer til laget i gult og sort – og nok en gang klarte vi å stå i mot Molde-trykket, og klarte å dra seieren i land hvor vi til slutt vinner 27-31. Vår beste spiller blir kåret til Kaja Haugseng.

En meget sterk borteseier, som igjen viser hva det bor i denne sesongens Sola-lag! Nå venter en flytur hjem til Sola, før laget starter kampforberedelsene mot neste ukes to kamper.

Husk å sikre deg billett til kampene neste uke!

Om du er glad i håndball, og har lyst å se ett av lagene som kjemper i Norges-toppen – er neste uke nesten som julaften og nyttårsaften på en gang.

Vi møter Fana og Vipers hjemme i Åsenhallen, to vanskelige kamper – hvor vi virkelig ønsker å revansjere tapet i NM for Fana sist uke, og ikke minst cupfinale-tapet mot Vipers fra i fjor.

Billetter sikrer du deg i Sola HK appen, eller på solah-woow.no - kom på kamp, vi ønsker dere som vår 8 spiller på tribunen både onsdag og søndag.