Molde Elite-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Forhåndsomtale – Sola

Molde Elite-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Forhåndsomtale

Søndag er det klart for tøff bortekamp mot Molde i Molde Arena. Lagene har startet sesongen bra, og står begge før søndagens oppgjør med 6 seiere og 12 poeng - hvor Molde har en kamp mer spilt enn Sola.

Det er flere likhetstrekk mellom laget fra Rogaland og laget fra rosenes by.
Begge lag har vært ute og spilt 2. kvalifiseringsrunde i EHF European League, og begge har sikret seg videre avansement til 3. kvalifiseringsrunde.
Både Sola og Molde har begge en bakspiller med etternavnet Rushfeldt Deila, hvor Live spiller i gult og sort mens Thale spiller i blått.

Etter flere sesonger på samme lag, står nå tvillingsøstrene på motsatt banehalvdel på søndag. Foto: Norsk Topphåndball

I tillegg er det flere spillere på sesongens Molde-lag som har en fortid i Sola, blant annet Sherin Obaidli og Kimberley E. Bleivik.

Med andre ord - det er klart for mange kamper i kampen!

Kampen kan du se på TV2 Play

Søndagens kamp blir sendt på TV 2 Play, og har sendestart klokken 15:30.
Bli med å hei jentene frem til nye to poeng hjemmefra foran TV-skjermen.

Trykk på bildet for å komme direkte til sending på TV2 Play. Tjenesten krever abonnement.