Larvik-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport – Sola

Larvik-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport

Det ble en litt uvant og merkelig oppkjøring til onsdagens bortekamp, da laget de siste dagene ikke har kunnet gjennomføre treningene som normalt. Turen østover manglet laget flere spillere, da noen ble igjen hjemme grunnet sykdom. Kamp-troppen var allikevel innstilt og motivert på å kjempe om flere poeng, og ta andreplassen i REMA 1000 ligaen - med flere spilte kamper enn Storhamar.

Kampens første mål var det Kaja Haugseng som fikk æren av å sette bak Larviks keeper, etter et flott innspill fra Kristina. Hjemmelaget utliknet 3-3 etter syv spilte minutter av kampen. Bortelaget klarte å øke med tre nye scoringer de påfølgende tre neste minuttene. Kampbildet var preget av en god del rot og tekniske feil de første 15 minuttene. Larvik klarte igjen å hente inn forspranget, og spilte seg helt opp i ryggen på Sola. Med gode 10 minutter igjen til pause sto det igjen likt mellom lagene 8-8, og Sola hadde tidvis flere minutter hvor de ikke fikk ballen i mål. Etter halvspilt kamp sto det 11-13.

I andre omgang var det hjemmelaget som scoret første mål, og klarte igjen å utlikne når det var spilt 3 minutter etter hvilen. Bortelaget fikk ikke helt eget spill til å sitte, og med et hjemmelag som øynet sjansen for poeng fulgte lagene hverandre tett i starten på andre omgang. Etter hvert klarte Sola å skaffe seg et lite forsprang, men tekniske feil gjorde at de ikke klarte å riste av seg Larvik.

Like etter halvspilt 2. omgang, og etter noen gode minutter for Sola med bedre uttelling hadde vi klart å skaffe oss en ny luke på fire mål, 15-19. Haugdal hos Larvik tok time-out, som de hadde hatt suksess med tidligere i kampen, og det endte med at hjemmelaget scoret i sitt første angrep etter. Kampen sett under ett ble en lite målrik kamp – hvor det ble spilt mange minutter uten scoringer i kampen for begge lag, og preget av tekniske feil hos begge lag både offensivt og defensivt.
Når det gjensto halvannet minutt igjen av kampen lå hjemmelaget kun to mål bak. Heldigvis klarte Sola å holde Larvik de nødvendige målene bak seg, og vant til slutt 20-23.

Onsdagens kamp ble ikke sesongens beste bortekamp, men laget reiser hjem med poeng og kan nå rette fokus mot helgens kamp i Europaligaen mot HC Lokomotiva Zagreb lørdag i Stavanger Idrettshall. Solas beste spiller i kveld ble kåret til Kristina Sirum Novak.