HC Lokomotiva Zagreb-Sola, EHF European League W 2122 > Kamprapport – Sola

HC Lokomotiva Zagreb-Sola, EHF European League W 2122 > Kamprapport

1-2-3-4-5!

Sola laget fortsetter å imponere i sin debutsesong, og etter søndagens borteoppgjør mot HC Lokomotiva Zagreb står vi nå med 5 av 5 mulige seire, 10 poeng – og definitivt gruppevinner i gruppe A.

Hjemmelaget var i ledelse kun en gang i kampen, i første spilleminutt da de scorte og stillingen var 1-0. Derfra og ut var det en ren parademarsj fra Solajentene, som med ett fantastisk forsvarsspill, en god Tonje som sto bakerst og ikke minst flotte kontringsmål sprang kroatene i senk. Klasseforskjellen mellom lagene ble mer og mer tydelig, og når det var spilt 20 minutter av første omgang hadde vi sikret oss en 10-måls ledelse.

Første omgangen ble en skikkelig god-kamp for våre kanter, som gang på gang sprang i fra Zagreb og satte flotte kontringer bak en mer og mer frustrert lagleder hos Zagreb. Til pause gikk lagene i garderoben med stillingen 11-23.

Andre omgang startet litt roligere, og det virket som om kroatene hadde klart å nullstille litt etter den eksplosive åpningen til Sola. Etter de ti første spilte minuttene i andre omgang ledet hjemmelaget med 5 mål denne omgangen mot våre fire. Seieren var derimot aldri truet, og Steffen benyttet siste omgang til å la alle spillere i troppen få spilletid. Det viste samtlige spillere at de satt pris på, og mange fikk notert scoringer i kamprapporten.

Til slutt ble fasiten etter søndagens kamp seier 25 – 40, og laget står fortsatt ubeseiret i EHF European League og er nå også sikret gruppevinner.

Neste søndag spiller vi hjemme mot franske Bescanon, og vi vil ha alle håndballglade fans i regionen på kamp i Stavanger Idrettshall. Bli med å hei jentene frem og gi de den hyllesten de fortjener!

Billetter finner du i Sola HK appen eller på solah.woow.no