Gjerpen HK Skien-Sola, Eliteserien Kvinner > Kamprapport – Sola
Foto: Kenneth McDowell

Gjerpen HK Skien-Sola, Eliteserien Kvinner > Kamprapport

Solajentene satt seg søndag på flyet østover, og var klar for å møte Gjerpen til 4. runde i REMA 1000 ligaen.

Kampen ble nok ett tett oppgjør, og til tross for at Sola er laget med flest skudd på mål – er det Gjerpen som leder an hele kampen. Til pause står det 17 – 14 til hjemmelaget.

Pausen gjorde godt for Sola, og i løpet av omgangens første minutter scorer vi to kjappe mål og er kun ett mål bak. Dessverre gjør mye slurv både i forsvar og frem på banen at vi aldri klarer å komme forbi Gjerpen – og de drar fra. Sluttminuttene blir like spennende som sist hjemmekamp mot Fredrikstad, men når sluttsignalet går står det dessverre knappe 30 – 29 til hjemmelaget.

Camilla Herrem blir vår toppscorer med 7 mål.

Trener Scott Harrington har følgende å si om kampen: » Vi er selvfølgelig skuffet over at vi en gang til viser at vi mangler litt på en fase på kampen, enten forsvar eller angrep.

Selv om vi i perioder er gode i angrep og perioder gode i forsvar – blir det for mange tilfeller hvor vi ikke får til å sette ballen i mål på våre sjanser.

29 mål burde være nok til å slå Gjerpen, men da blir vi nødt til å holde høyere nivå i flere faser av kampen.»

Foto: Kenneth McDowell