Fredrikstad Bkl.-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2223 > Kamprapport – Sola

Fredrikstad Bkl.-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2223 > Kamprapport

Fredrikstad jaktet sesongens første seier, gjestene fra Sola ønsket å fortsette etter sist helgs gode start og ta nye poeng.

Kristina Novak setter inn kampens første scoring i første angrep, før Kaja Haugseng doblet ledelsen i neste angrep. Det ble en jevn start på kampen, der lagene fulgte hverandre tett men Sola var i føringen. Etter elleve minutter vartet Rinka opp med en kanonredning på et gjennombrudd fra Fredrikstad, og Sola gikk raskt i angrep der Live kom seg forbi forsvaret og økte til 5 – 8.

Noen tekniske feil fra Sola gjorde at laget fra Plankebyen like etter halvspilt omgang klarte å tette den lille luken Sola hadde, og lå kun ett mål bak 9-10. Nå tok hjemmelaget en time-out, som umiddelbart ble omsatt i nytt Fredrikstad-mål i neste angrep og lagene sto igjen likt med ti minutter til pause.

De siste minuttene sto det jevnt mellom lagene, og ingen klarte å skaffe seg en luke inn mot hvilen.
Etter 27 minutter gikk Fredrikstad opp i ledelsen for første gang i kampen, og Steffen tok vår første time-out. En suser midt i lengste krysset regissert Fredrikstad gjorde at hjemmelaget kunne gå til pause 16-14.

Andre omgang var det hjemmelaget som fikk sette første og andre scoring, og de var foran med fire etter to minutter. Sola fikk ikke eget spill til å sitte, kombinert med noen skuddbom og tekniske feil kom de ikke i gang skikkelig fra start i andre omgang.

Hjemmelaget hadde virkelig fått satt spillet, og etter ni spilte minutter hadde de snudd kampen og ledet med syv mål. Ny Sola-timeout ble tatt, for å justere inn og begynne på opphentingen. Dårlige skuddvalg gav Fredrikstad gode kontringsmuligheter, og de klarte å beholde luken ned til Sola.

Fredrikstad fikk nå veldig god tid, og publikum fikk til tider se «gå-håndball» i praksis. Sola derimot hadde ikke god tid, og måtte spille seg til sjanser raskt. Med tretten minutter igjen av kampen tok trenerbenken ny time out, en siste sjans for å legge en plan for å ta innpå.

Dessverre viser det seg vanskelig å ta igjen ledelsen til hjemmelaget. Fredrikstad står en god kamp defensivt, og med viktige scoringer i andre enden av banen klarte de å holde Sola på betryggende avstand. Når sluttsignalet gikk sto det 37-26, og ingen poeng hjem til Sola. Vår beste spiller ble kåret til #22 Kristina S. Novak.

Nå venter ny bortekamp førstkommende onsdag – hvor vi møter Byåsen klokken 18:00.
Kampen ser du på TV2 Play.