Fredrikstad Bkl.-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Forhåndsomtale – Sola

Fredrikstad Bkl.-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Forhåndsomtale

Det gjenstår to viktige bortekamper av årets REMA 1000 liga, og denne uken møter vi Fredrikstad borte på onsdag og Fana i siste seriekamp borte på søndag. Fasiten er enkel - vi må ha minimum et poeng etter disse kampene for å sikre oss medalje i årets sesong.

Laget fra Plankebyen møtte vi i en av årets første hjemmekamper i Åsenhallen, og vant denne 35-26. Opprinnelig skulle onsdagens kamp bli spilt 2. februar, men måtte flyttes grunnet endringer og utsettelser i EHF European League.
Nå er det derimot klart for kamp – og Fredrikstad på hjemmebane er alltid en tøff utfordring.

Østfold laget har hatt en god periode, og står kun med ett tap, en uavgjort og fire seire på sine siste seks kamper. Sist slo de Molde 26-22.

Med andre ord ingen lett oppgave, og for Sola gjelder det nå å få nullstilt etter helgens kvartfinale i Europaligaen og kjempe for poeng og medalje i REMA 1000 ligaen.

Se kampen på direktesport.no

Kampen starter klokken 17:30, og den kan du se her.