Fredrikstad Bkl.-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2021 > Kamprapport – Sola

Fredrikstad Bkl.-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2021 > Kamprapport

Det ble en jevn start på søndagens kamp mot Fredrikstad, og lagene fulgte hverandre tett. Etter 10 spilte minutter sto det 5 – 7 til Sola, etter to kjappe kontringer av Camilla.

Etter 14 minutter valgte Fredrikstad å ta en time out, etter at de hadde tapt overtallsspillet de fikk, da Martha fikk en to minutters utvisning tidligere. Stillingen var da 7 – 10.

Fredrikstad brukte timeouten godt, og fikk justert litt i forhold til eget forsvarsspill. Med det klarte de å tette litt igjen den luken som bortelaget hadde opparbeidet seg – og med ti minutter igjen av omgangen lå laget i rødt kun ett mål bak. Et minutt senere utliknet de – og lagene sto igjen likt.

Syv minutter før pause valgte Steffen å legge timeout kortet ned. Litt justeringer inn mot pause, spesielt defensivt – etter at hjemmelaget hadde tatt over ledelsen i kampen 13 – 12.

De siste minuttene fortsatte som de foregående, med to lag som vekslet på å ha ledelsen. Når pausesignalet gikk sto det 14 – 14 i plankebyen.

I 2. omgang skulle det gå nesten tre minutter før vi fikk omgangens første mål, da Malin satt ballen i mål fra 7 meter. Som en reprise av første omgangen er det to kjappe kontringer fra Camilla som gjør at vi igjen er to mål foran etter åtte spilte minutter, 16 – 18.

Igjen klarte Fredrikstad å ta innpå den knappe ledelsen Sola hadde fått, og det sto likt etter halvspilt 2. omgang 20 – 20. Like etter gikk hjemmelaget igjen opp i ledelsen, og da var det klart for en ny timeout fra Steffen og Kjetil.

2. omgang ble ikke like målrik som den første, og det ble tidlig klart at ingen av lagene klarte å dra skikkelig i fra. Som de fleste tidligere oppgjør mot Fredrikstad så ble også søndagens kamp et tett og jevnt oppgjør.

Halvannet minutt før slutt fikk Malin igjen muligheten fra straffemerket, som gikk i mål og tavlen viste 25 – 26. Like etter fikk Martha en utvisning, og det ble noen nervepirrende sekunder på slutten av kampen.

Bortelaget klarte å holde roen, og en svært tett og jevn kamp endte med seier 25 – 26, og 2 poeng med hjem til Sola. Vår beste spiller blir Camilla Herrem.

11. november venter nok ett oppgjør mot Fredrikstad i Kongstenhallen – denne gang i semifinalen i NM. En kamp som nok blir like tøff og jevn som søndagens kamp!