Fredrikstad Bkl.-Sola, NM Senior Kvinner 2021 > Kamprapport – Sola

Fredrikstad Bkl.-Sola, NM Senior Kvinner 2021 > Kamprapport

Alle gode ting er 31

Sola var klar for sin tredje semifinale i NM lørdag kveld, denne gang mot Fredrikstad i Kongstenhallen.

Kun få uker tilbake møtte vi samme lag til bortekamp i REMA 1000 ligaen, til et veldig jevnt oppgjør. Kveldens semifinale gav et litt annet kampbilde, da Solalaget hadde initiativet stort sett hele kampen.

Til pause sto det 8-15, og til tross for litt varierende spill fra de gule og sorte så det ut som om de hadde kontroll, og ville dra dette i land.

2. omgang startet som den første, og Sola ønsket fortsatt å være i førersetet i kampen. Det var tydelig at seieren aldri var truet, og at årets Sola lag skulle være med på å skrive historie ved å nå sin første cupfinale.

Til slutt viste måltavlen 22 – 29, og vi møter Vipers i finalen.

Ett stort skår i gleden var hendelsen som skjedde i underkant av 10 minutter før kampslutt. Sola startet en kontring, der Martine Wolff får en pasning fra Camilla. #4 Deila takler Martine forkjært, og vår spiller blir liggende på parketten.

TV bildene gav oss vonde bilder, med Martine som skrek ut i smerte – og flere av oss tenkte nok tilbake på fjorårets sesong og det arbeidet hun har lagt ned i å komme tilbake fra meniskskaden hennes da.

Pr. nå vet vi ikke omfanget av skaden, men vi krysser det vi har for Martine og ønsker henne alt godt.