Follo HK Damer-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport – Sola

Follo HK Damer-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport

Det var klart for bortekamp i Stil Arena, og Sola startet godt ut av startblokka. I det klokka viste akkurat fem spilte minutter,  satt Camilla satt inn vår femte scoring og vi ledet 0-5.

Follo tok en time-out like etter for å prøve å få justert inn eget spill, og det kunne virke som den praten hjalp da de svarte like etter med to kjappe scoringer fra høyrekanten i rødt. Men Sola hadde full kontroll, og tok igjen over initiativet i kampen. Etter halvspilt første omgang ledet vi 4-12, og flere tekniske feil i Follos angrepsspill gav Sola muligheten til å løpe inn flere kontringsmål. I slutten av omgangen slapp hjemmelaget litt mer inn i kampen, og Steffen tok vår første time-out i kampen. Budskapet var enkelt, Sola måtte finne tilbake til eget spill, og spille seg til bedre sjanser. I det pausesignalet gikk sto det 9-18 på måltavlen.

Sola startet andre omgang som den første – og økte ledelsen til 10-21. Etter fem minutter fikk vi se det som måtte være kveldens frekkeste scoring, når Camilla scoret fra 7-meter med lobb, og innsiden av tverrliggeren. I nok en kamp fikk vi muligheten til å rullere godt på spillere – som er viktig nå med tanke på mange viktige kamper de neste ukene.

Med 15 minutter igjen av kampen ledet Sola med 14 mål, før Camilla satte sin tiende scoring for kvelden til 14-29. Follo klarte aldri å nærme seg nevneverdig i kampens siste minutter, og Sola fortsatte å spille godt defensivt og flere noterte seg i målprotokollen.

Guro Husebø fikk æren av å sette vår siste scoring i kampen, og vi vinner til slutt med atten mål, 21 – 39.

En kamp hvor vi hadde kontroll fra start til slutt, og fikk en god gjennomgang før helgens kamp. Vår beste spiller ble kåret til Camilla Herrem, med totalt 10 scoringer i kampen.

Nå venter ett par gode treningsøkter for laget, før vi søndag spiller siste kamp i gruppespillet i Europaligaen. Det franske laget Besancon kommer til Stavanger Idrettshall, og vi inviterer til håndballfest. Allerede over 1300 har sikret seg billett - så gå inn i Sola HK appen, kjøp billett og bli med på festen du og!