Flint Tønsberg-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport – Sola

Flint Tønsberg-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport

Klar for første bortekamp i 2022, og Sola startet i sort for anledningen. Etter 90 spilte sekund sto det 0-2 til gjestene, etter scoring av Live og Hege. første scoring. I starten på kampen var det kun ett lag på banen, da Sola dominerte både offensivt og defensivt. Det skulle gå hele syv minutter før hjemmelaget scoret og da sto stillingen 1-5.

Hele omgangen ble preget av tekniske og personlige feil hos Flint som gav oss gode kontringsmuligheter. Etter snaue ti minutter valgte Flint å ta en timeout, og da hadde Sola allerede skaffet seg en solid luke på 2-8. Flint fikk sin første utvisning, og tok ut keeper, uten stor suksess. Dette gav Camilla mulighet til noen kjappe scoringer fra egen banehalvdel.

Etter halvspilt første omgang sto det 6-13 til Sola. De siste 15 minuttene av omgangen fortsatte Sola å ha solid kontroll , og til pause sto det 12-23.

Når laget kom ut fra garderoben etter pausen hadde Steffen benyttet sjansen til å bytte spillere i flere posisjoner. Ekstra gøy var det å se lagets nye bakspiller Lene Kristiansen Tveiten få sine første minutter på banen i Sola-drakt. Med 16 kamper på 8 uker de første månedene i 2022 har det vært viktig å få flest mulig spillere i troppen skikkelig i gang. Til tross for nye konstellasjoner på banen fortsatte bortelaget i samme spor som første omgang og drog i fra. Hjemmelaget hadde ikke klart å luke bort alle tekniske feil i pausen, og Solas raske kantspillere løpte inn flere kontringsmål.

15 minutter før slutt var bortelaget foran med 16 mål, 19-35. Like etter fikk Sola tildelt 7-meter etter at Live ble revet ned av en Flint-spiller, og Lene kunne notere seg for sin første scoring i eliteserien da hun satt straffekastet rett i vinkelen.

Kveldens kamp ble aldri spennende, Sola hadde full kontroll fra start til slutt – og kunne sette årets første poeng i banken. Sluttresultatet på måltavla viste 25 – 43. Ekstra kjekt at nesten alle av spillerne tegnet seg på scoringslisten, som lover godt for de neste ukene, toppscorer for bortelaget ble Camilla med 12 nettkjenninger og ble også kåret til Solas beste spiller.

Nå får jentene en rask tur hjem, før de fredags morgen setter seg på flyet med retning Frankrike, for vår første kamp i gruppespillet i European League mot Bescanon.

Jubel for Kristina, Maja og resten av laget onsdag kveld med kalasseier mot Flint Tønsberg. Foto: Kenneth McDowell