Fjellhammer-Sola, NM Senior Kvinner 1920 > Kamprapport – Sola

Fjellhammer-Sola, NM Senior Kvinner 1920 > Kamprapport

Vi er videre i NM – og klare for kvartfinalerunden når vi i kveld slo Fjellhammer 19 – 41.

Jentene startet første omgang med å sette ballen i nettet først, og var det ledende laget hele omgangen. Camilla satt hele 8 baller i mål før pause, og da pausesignalet gikk sto det 12 – 20 til Solajentene.

Også andre omgang starter med at Solas bakspiller Mina Mjærum scorer første målet – før det er gått ett minutt. Det er ingen tvil om hvem som er det førende laget hele kampen, og ekstra gledelig er det at så mange av jentene er å finne på scoringslisten!

Skuddstatistikken ender 43 – 56, og sluttresultatet som viser på tavla er 19 – 41. Vår toppscorer blir Camilla Herrem med totalt 11 mål.

Scott og Kasper er fornøyde med kampen.
Jentene viser en sterk fightervilje i starten av kampen, og stor disiplin. Ekstra gledelig at laget fikk skikkelig gang på kontraspillet sitt – og at forsvarsspillet var forbedret. Laget tar med seg god energi frem mot søndagens kamp mot Aker – og gleder seg til ny kamp!

Kvartfinalemotstander er Flint Tønsberg, og den kampen spilles på bortebane onsdag 23. september.

Nå venter noen gode dager med trening, før vi tar i mot Aker til hjemmekamp i Åsenhallen søndag 6. oktober. Dørene åpner klokken 17:00, og husk å sikre deg billett her.

Foto: Kenneth McDowell