Fana-Sola, Sluttspill REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport – Sola

Fana-Sola, Sluttspill REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport

Hjemmelaget fikk kampens første scoring etter kun ett minutt, og doblet ledelsen kun 20 sekunder senere. Solas spill i starten av kampen var dessverre preget av personlige feil og det gikk tre minutter før Live satte første ballen i mål. Fana hadde en mye bedre start på kampen, og Steffen så seg nødt til å ta kampens første time-out allerede etter fire minutter.

Bortelaget fant litt mer tilbake til eget angrepsspill, og like før ti spilte minutter var forspranget til Fana krympet til to mål. Igjen ødela tekniske feil de neste minuttene for Sola, og Fana økte igjen til et fem måls forsprang når første omgang var halvspilt.

De siste femten minuttene frem mot pause ble tidvis en mer rotete håndballkamp enn første oppgjøret mellom lagene i Åsenhallen. Fana beholdt initiativet i kampen, og selv om Sola tidvis nærmet seg i målprotokollen klarte hjemmelaget å dra i fra. Til pause sto det 18-12 til Fana, samme sifre som Sola hadde på hjemmebane søndag.

Sola startet siste omgang på best mulig vis, der Camilla klarer å kapre til seg ballen og setter omgangens første scoring på en flott kontring. Men hjemmelaget ønsket ikke å gi fra seg forspranget de hadde skaffet seg i de første 30 minuttene, og var etter 11 minutter ni mål foran.

Sola fikk ikke eget angrepsspill å sitte store deler av kampen onsdag kveld og i tillegg hadde Fana en god keeper. Gjestene ble straffet av Fana på samme måte som vi klarte å straffe de i den første kvartfinale kampen i Åsenhallen. Publikum fikk se et hjemmelag som virkelig hadde bestemt seg for at de ikke skulle gi seg uten kamp, og hadde like lyst på en semifinale plass som Sola.

Like over halvspilt siste omgang la trenerteamet på Sola-benken om til et offensivt forsvar, som gav positive signaler for gjestene. På få minutter satt Sola fire scoringer, og skaffet seg overtall, og lå plutselig kun fem mål bak med ti minutter igjen av kampen.

Nå ventet en skikkelig thriller-avslutning på kampen. Fana så seg nødt til å ta en time-out etter at Sola hadde overtatt initiativet i kampen og kjempet seg til å ligge fire mål bak med syv minutter igjen av kampen.

Fana-benken fikk de svarene de ønsket etter time-outen, og ett par raske scoringer gjorde at hjemmelaget beholdt ledelsen. Når sluttsignalet gikk sto det 35 – 30 på måltavlen.

Med andre ord – det går til en tredje kvartfinale mellom to jevne lag som har hatt spennende oppgjør hele inneværende sesong. Nå vil vi ha din hjelp på tribunen førstkommende søndag, og ønsker at du blir vår 8 spiller som sikrer oss nok en hjemmeseier og semifinale plass.